Gazdaság

KÖNYVISMERTETÉS – Árszámtan

Rekettye Gábor: Az ár a marketingben; 342 oldal; Műszaki Könyvkiadó, 1999. Ára: 3800 forint

A börzsönyi Szent Orbán fogadó a szobák árait versenyanalízis és költségszámítások alapján, a terembérletet azonban hasra ütéssel állapította meg. Nyújt bizonyos kedvezményeket, de nem az utazási irodáknak, amelyek viszont 10 százalékos jutalékot kapnak – tudhatjuk meg Az ár a marketingben című könyvből. A kedvezmények közül meg kívánják szüntetni – lehet, hogy a nyomdába kerülés óta ez már meg is történt – a vásárlói klubhoz fűződőket, ugyanis a vendégek nem a klubtagság miatt mennek a fogadóba, de ha a helyszínen felfedezik a lehetőséget, élnek vele, vagyis a rendszer vendéget nem hoz, bevételt viszont visz. A strandbelépők árát magasan állapítják meg, mert túl sok külső fürdőző érkezik, s a zsúfoltság, a zaj zavarja a szállóvendégeket, akiknek viszont a strandbelépő ingyenes.

Az erdei fogadó árpolitikája még ennél is bonyolultabb, ezt megtudhatjuk az idevágó esettanulmányból, s hasonló módon részletes képet kaphatunk több más terület, például a mobiltelefónia, a villamos energia vagy éppen a margarin árának kialakításáról. A valós életből vett példák nemcsak a könyv végén található esettanulmányokban, de az elméletet taglaló szövegrészben is bőven felfedezhetők.

Azt, hogy az árpolitika kialakításánál mi mindenre érdemes ügyelni, a könyv igen kimerítően tárgyalja. Megismerkedhetünk egyebek mellett az árpolitika stratégiai területeivel – az árszínvonal meghatározásával, új termék bevezetésével, a piacszegmentációval -, a termékciklus különböző szakaszainak kezelésével, az értékesítési csatornával összefüggő kérdésekkel, az ártárgyalással. Vagyis csupa olyasmivel, ami gyakorlati szakemberek számára értékes információ, bár a könyv egyetemi hallgatók számára sem haszontalan. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik