Gazdaság

Így lesz problémamentes járvány idején az üzleti út

GettyImages
GettyImages
Az üzleti utazással kapcsolatos szolgáltatások értéke az utóbbi időszakban jelentősen felértékelődött, ami főként a folyamatosan változó feltételeknek és az utazási körülmények időnkénti kiszámíthatatlanságának tudható be. Az üzleti utak lebonyolítása ugyanis optimális esetben nem csak az árajánlat kiküldéséből áll: a szolgáltatók komplex ajánlataiknak köszönhetően többek közt személyre szabott járványügyi információkkal állnak az ügyfelek rendelkezésre, lehetőséget teremtenek az Online Booking Tool használatára és a mobilalkalmazások segítségével rendkívül kényelmessé teszik az ügyintézést is.

Az üzleti jellegű utaztatás már a koronavírus-járvány előtt is körültekintőbb ügyfélkiszolgálást kívánt a hagyományos tömegturizmusnál, a pandémia kirobbanása óta ugyanakkor még inkább felerősödött azon szolgáltatások iránt az igény, melyek a folyamatosan változó körülmények mellett is biztosítják a legkényelmesebb ügyintézést és a naprakész információszolgáltatást a repülőutakkal kapcsolatban.

A járvány újabb és újabb hullámai miatt sok esetben a foglalás pillanatában még nem lehet tudni, hogy az adott úti célon, a repülőtereken és az igénybe vett légitársaságnál milyen óvintézkedések lesznek majd érvényben, de a szolgáltatók az elmúlt két évben mindent megtettek annak érdekében, hogy az utasokat semmilyen kellemetlenség ne érhesse az indulás napján.

Egyedi tájékoztatás

A fejlesztések közé tartozik, hogy a repülőjeggyel utazók a jegy útvonala és az utas nemzetisége alapján egyedi tájékoztatást kapnak a célországhoz kapcsolódó legfontosabb tudnivalókról, köztük az aktuális beutazási feltételekről és korlátozásokról, a szükséges elvégzendő tesztekről és dokumentumokról, valamint az esetleges karanténkötelezettségről és a helyi előírásokról egyaránt.

Mindig a legfrissebb információkat kapják kézhez az üzleti útra induló ügyfelek, akik az indulás előtt néhány nappal is értesülnek a fent említett szabályokról. A technológiának köszönhetően a rendszer már külön kezeli az oltott és az oltással nem rendelkező utasokat is, így az információk is ennek megfelelően kerülnek kiküldésre.

Mobilalkalmazás

Az egész folyamatot könnyíti, hogy mindezt mobilalkalmazások – például az Amadeus Mobile Messenger – segítségével követhetik nyomon az utazók. Ezek az applikációk igény esetén üzenetet tudnak küldeni az ügyfeleknek az utazással kapcsolatos lényeges tudnivalókról, változásokról, a járványügyi előírások mellett az esetleges késésekről, járattörlésekről, a megnövekedett reptéri átszállási vagy ki- és bejutási időről.

Előfordulhat olyan, hogy egy cég szabályzata tiltja, hogy több munkavállaló utazzon együtt ugyanazon a járaton, a mobilapp ezt is képes szűrni és erről figyelmeztető üzenetet is küld az érintetteknek, ahogy az utazást érintő kockázatos eseményről is.

Kiépített rendszer

A szerződött utazó cégek számára rendelkezésre áll egy kiépített rendszer is. Az Online Booking Tool felületén a dolgozók utazásaikat saját maguknak, egy online foglalási felületen keresztül intézhetik és kezelhetik, amely szintén kényelmi faktor a járvány idején.

A rendszer lehetőséget biztosít továbbá repülőjegy, szállás, transzferek és bérautó foglalására is, személyre szabott keresést és árajánlatokat ad a céges szabályzatokkal összhangban. A fejlesztésnek köszönhetően az utazásra fordított költség átlagosan 30 százalékkal csökken, mint a klasszikus kiszolgálást használó vállalatok esetében, ráadásul időt és energiát is meg lehet spórolni vele.

Szponzorált tartalom

Az Amadeus Mobile Messenger az üzleti út teljes időtartama alatt gondoskodik az utazókról. Az alkalmazás valós idejű értesítéseket küld az utazással kapcsolatos aktuális eseményekről (pl. késés vagy járattörlés), valamint biztosítja a kommunikációt az utazás szervezőjével.

A cikk az Amadeus Magyarország és a Weco-Travel támogatásával készült.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik