A Mol közép-európai terjeszkedéséről ír a cseh Hospodařské Noviny gazdasági lap online kiadása és felemásan értékeli a magyar petrolkémiai mamut uralkodását a régióban. A Mol 2030-ig szóló stratégiáját idézve azt írják, 25-30 százalékra akarják az üzemanyagok közép-európai eladásában növelni a részesedésüket. Ebben benne van a kis- és nagykereskedelmi ágak erősítése,
Természetesen magát Hernádi Zsolt Mol-vezérigazgatót is idézik, aki a Mol megerősödő pozícióját fényezi, hozzátéve, hogy a petrolkémiai és vegyi termelésben is ez a cél. Az is cél, hogy különböző termékek és szolgáltatások terén először a Mol jusson a vásárlók eszébe. Vágy, hogy 30-ról 50 százalékra nőjön azon vegyi termékeik részesedése, amik nem kapcsolódnak az autókhoz-motorokhoz.
A cégnek per pillanat kb. kétezer benzinkútja van és napi egymillió ügyfelet szolgál ki. A mostani stratégia megvalósításához nagy ugrás kell a Molnak, na meg nagy beruházás, ötévente 1,5 millió dollár – írja a cseh lap. A Portfolio.hu-t idézve hozzáteszik, ez ambiciózus terv, amihez a Molnak is diverzifikálnia kell a felépítését.
A cikk ismét rátér az egész Mol-terv cseh vonatkozásaira, emlékeztetve, hogy a magyar olajcég a cseh kutak tizedét megszerezte már magának, a cseh piac második legnagyobb szereplője lett ezzel. Arról nem is beszélve, hogy milyen
A Mol hálóját is ismertetik, felsorolva a szlovákiai (Slovnaft) és horvátországi (INA) érdekeltségeit. Megemlítik, hogy a szlovákiai magyar oligarchának is nevezett Világi Oszkár (a Slovnaft feje) is besegít majd a Molnak a stratégiaváltásban.
Végül, hogy jól ráijesszenek a csehekre a magyar befolyásszerzés ürügyén, megemlítik, hogy a Mol részvényeinek több mint negyedét a magyar állam birtokolja, kevesebb mint negyede külföldi befektetőké, de a biztonság kedvéért a cseh ČEZ energiacégnek is van hét és fél százaléka benne.