Vincent Polimeni azért vetette fel a 10 milliárd dolláros költségű alagút ötletét, mert szerinte ezzel a megoldással ki lehetne kerülni a New York-i dugókat, bár az alagút – a terv elfogadása esetén is – csak 2025-re készülhetne el.
Lehagyná Norvégiát
Az alagút a Long Island Sound tengerszoros nyugati vége alatt húzódna, mintegy 26 kilométer hosszan, és mindkét irányban háromsávos autóút vezetne át rajta. Legalább másfél kilométerrel lenne hosszabb, mint a Norvégiában található Laerdal alagút, amely jelenleg a világ leghosszabb autóalagútja.
Csak álom marad a terv? (forrás: boston.com)
Polimeni saját pénzét fektetné be, majd 25 dolláros útdíjat szedne az alagút egyszeri használatáért, valamint reklámfelületeket adna el, hogy megtérüljön a vállalkozása.
Még vitatják
A tervet legutóbb az állam szenátusának egyik bizottsága vitatta meg, és többeket Robert Moses, New York néhai meghatározó építészének arra az ötletére emlékeztette, hogy a Long Island Sound felett hidat kellene építeni. Robert Mosest harminc évvel ezelőtt majdhogynem megkövezték ezen ötletéért.
Polimeni elismerte, hogy az alagút terve eleinte kételyeket ébreszt – „irreális”, „kivitelezhetetlen” -, de hangsúlyozta, hogy minél többen szereznek róla tudomást, annál többen kíváncsiak a részletekre. Polimeni eddig 250 ezer dollárt (43,8 millió forint) fizetett saját zsebből az alagútra vonatkozó mérnöki tanulmányokért.