Böröcz Mátyás, a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke a vg.hu korábbi cikkében az egyre emelkedő költségekkel összefüggésben vetette fel, hogy érdemes lenne visszahozni a rutinvizsgát, mert szerinte sok tanuló úgy ül a volán mögé és megy ki forgalomba, hogy nincs megfelelően felkészítve. A lap ezután kereste meg az Innovációs és Technológiai Minisztériumot (ITM), hogy mit gondolnak, van-e ráció a rutinvizsgák visszahozatalában. Az ITM elődje, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egy 2011 végén hozott rendeletével szüntette meg 2012 januárjától azt az eljárást, amely szerint az autóvezetést tanulóknak külön vizsgázniuk kellett egy rutintanpályán. Azóta a parkolási technikák ismeretét a forgalmi vizsga keretében kell bemutatniuk a tanulóvezetőknek, a vizsga idejét ezért 50 percesre emelték.
A tárca szerint a járműkezelési vizsga eltörlésével egyszerűsödött a vezetői engedély megszerzése, illetve a vizsgázóknak kevesebbszer kell átesniük stresszhelyzettel járó vizsgaeseményeken. A közúti forgalomban való feladatmegoldás megtanulásával a tényleges kihívásokra jobban felkészült járművezetők kapnak jogosítványt.
„A valós körülmények közötti megmérettetéssel a vizsgázók meggyőzően igazolhatják alkalmasságukat a balesetmentes önálló közlekedésre. A B kategóriás járműkezelési vizsga intézményének esetleges feltámasztása ebből a szempontból visszalépés lenne, az tehát szakmailag nem indokolt” – válaszolták a lap megkeresésére.