“Egy hídszerkezetnél az elöregedés a szükséges biztonsági ellenőrzésekkel nem okoz balesetveszélyes helyzetet, hiszen ezek a szerkezetek többszörös túlbbiztosítással épülnek meg” – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Népszabadságot. Azt is közölték: a hétfői eset – a Lánchíd beszakadása – ellenére az átkaelés továbbra is biztonságos a hídon, ugyanis az útszegély és a láncok közötti keskeny sávot általában sem a gyalogosok, sem az autósok nem használják.
A lap emlékeztet: a híd étfogó rekonstrukcióját már 2002-ben tervbe vette a városvezetés. Bár az átkelőt 1986 és 1988 között javították, a láncok és a merevítőtartó 1913-1915 óta változatlan. A 2011-re elkészült műszaki felülvizsgálatból kiderült: a 24 évvel ezelőtti felújításkor használt anyagok – festékek, szigetelés, burkolatok – már nem garantálják a teherhordó szerkezetek elvárható mértékű védelmét. A vasbeton pályalemez olyan súlyosan kátosodott, hogy ki kell cserélni. A BKK ezután hirdetett tervezői tendert a Lánchíd, a Váralagút és ehhez kapcsolódóan a Clark Ádám tér rekonstrukciójára. A közbeszerzési pályázatot a Főmterv-MSc-CÉH konzorcium nyerte, a felújítási tanulmányterv tavaly áprilisra készült el.
Fotó: Hír24/Neményi Márton
A BKK a Népszabadságnak adott tájékoztatása szerint az engedélyezési eljárás júniusban indul, a kiviteli tervek márciusra készülnek el, ezt követően írhatják ki a kivitelezési tendert. A felújítás legalább két évig tart majd, 2019-re fejeződhet be. Már ha lesz rá pénz, ugyanis a 16 milliárd forintosra becsült beruházás sem az idei költségvetésben, sem a 2020-ig tartó gazdasáégi programban nem szerepel.