Egészen szürreális világba csöppenhet az autós, aki a főváros fizetős részein kísérli meg a parkolást. Ha a mobilhálózat, vagy a parkolójegy megvicceli és a területért éppen illetékes parkolási cég nem kapja meg a jogos jussát, akkor pillanatok alatt ott terem a parkolóőr a védjegynek számító mágikus piros csomaggal. A mágia nem a színben rejlik, hanem a csomagnak abban a különleges tulajdonságában, hogy rekord gyorsasággal képes eltűnni az autó szélvédőjéről. A gyanútlan autótulajdonos pedig elégedetten fordítja el a kulcsot, és ered a dolgára.
A csomag nem ismeri a fizikát
A csomag azonban nem csak teleportál, de időutazásra is képes. Volt büntetés, nincs büntetés, lesz büntetés. A kiszabott büntetésről szóló értesítés megfelelő rögzítéséért ugyanis nem a parkolóőr a felelős, aki elviekben meg sem érintheti a gépjárművet, így gyakran csak a szélvédőre helyezi, ahonnan még az ártatlan tavaszi szellő is könnyen lefújhatja, nemhogy az aktuális májusi ítéletidő. Arról nem is beszélve, hogy akár illetéktelen kezek (egyes rosszindulatú internetes pletykák szerint a parkolóőröké) is eltávolíthatják őket a járműről.
Nem csak a csomag dimenzióváltásaival akadhatnak azonban gondok. Egyre többször előfordul, hogy az autósok hiába váltanak jegyet a legközelebbi parkolóautomatából, mégis bírságot kapnak, mire visszaérnek a gépjárművükhöz, mivel az adott automata másik parkolásüzemeltető társasághoz tartozik. Arról, hogy melyik társasághoz tartozik az adott útszakasz, nekünk, autósoknak kell tájékozódnunk a környéken található parkoló automatákról. Ezeken szerepelnie kell a területnek, amelyre az automatából parkolójegy váltható, a parkolásüzemeltető nevének, címének, telefonszámának, a várakozási díj és pótdíj összegének, a pótdíj mértékében történt esetleges változásoknak, illetve a hatályos rendelet megjelölésének.
Ha sikerült eltalálni a megfelelő automatát és elküldeni az SMS-t/kihelyezni a parkolójegyet, még akkor sem vagyunk teljes biztonságban. Az éterben elveszett SMS, vagy a műszerfalról lehulló parkolójegy akkor is fejfájást okozhatnak, ha mi mindent megtettünk a tisztességes parkolás érdekében. Az SMS-t és az elkalandozott jegyet is be lehet mutatni az illetékes üzemeltető ügyfélszolgálati irodáján, de csak az ellenőrzés napjától számított 5 naptári napon belül.
Mindig a sárga úton
Ezzel azonban érdemes egyből az ügyfélszolgálati irodára fáradni, mert a parkolás üzemeltetők jó részénél az elektronikus ügyfélszolgálat csak újabb útvesztőkbe terelnek minket. A BKK közlése szerint „A naprakész és teljes körű, zavartalan tájékoztatás érdekében a parkolással, valamint a teherforgalmi behajtási hozzájárulások kiadásával összefüggő tartalmak a közszolgáltatási feladatokat átadó PARKING Kft. honlapján változatlan formában továbbra is elérhetőek”, ennek ellenére a Pótdíj fényképek online megtekintése rovat és az Online ügyfélszolgálat is halott linkre mutat.
A honlapon megadott telefonszám pedig napok óta foglalt. Aki azonban ennek ellenére az oldal többi részét is elindul felfedezni, az találhat érdekességeket. A Parkolási visszásságok rovatban szabálytalanul parkoló autók képeiről szóló galériát tekinthetünk meg, szinte kivétel nélkül drága, márkás autókról. 20 millió felett az ember könnyebben viccel, vagy csak a galéria sikerült kissé egyoldalúra. Talán mindkettő.
Vegyen inkább könyvet!
A VII. kerület egy részéért felelős ER-Park Kft. oldalán szereplő elérhetőségeket pedig valószínűleg népnevelői célzattal adták meg. A tárcsázott telefonszámon ugyanis egy könyváruház pénztár részlege jelentkezik be, akivel egyeztetve a telefonszámot hamar kiderül, hogy az nem egyezik. Az üzemeltetőhöz befutó hívások tehát egyenesen az egyébként vétlen könyvesboltba vannak átirányítva. Sebaj, ha a parkolótársaság elérhetetlennek tűnik, ugorjunk be inkább egy léleknyugtató Popper-kötetért. Lehetőség szerint inkább gyalog.
Kérdéseinkkel megkerestük a BKK-t is, de ezidáig nem érkezett meg a válasz.