Bakonyi Ágnes APEH-szóvivő a Magyar Nemzetnek azt mondta: régóta terveznek egy adótudatossági kampányt, amelyben főleg az óvodásokat és kisiskolásokat világosítanák fel arról, mi az adó, miért kell befizetni a közterheket.
A hivatal meg is indította volna a kampányt, ám a kormány jelentősen visszavágta az adóhatóság működési költségeit, emiatt mesék, képregények elkészíttetésére nem maradt pénz. Ekkor döntöttek úgy az APEH sajtóosztályán, hogy maguk írnak gyermekeknek szóló történeteket, s kitalálták, megrajzolták a főhőst is, akit Adómanónak neveztek el.
AdóManó, az Apeh új figurája már tavaly nyáron színre is lépett, de csak egyetlen mese erejéig. A folytatásra nem volt pénz, ezért tervezi most az APEH azt tervezi, hogy saját embereivel íratja meg a gyerekeknek szóló történeteket.
A legtalálékonyabb hivatalnokok egyhetes nyaralást nyerhetnek teljes ellátással az APEH hat üdülőjének valamelyikében.