Az öt szakszervezet szerint naponta 414 vonattal járna kevesebb április 15-től, vagyis Völner Pál szakállamtitkár finoman szólva is visszafogottan fogalmazott a múlt pénteken.
Az érdekképviseletek úgy látják, hogy a drasztikus lépés gyakorlatilag megteremti az egyes vonalak bezárásának lehetőségét, a naponta közlekedő kora reggeli és késő esti egy-egy szerelvény nem lesz alkalmas a helyi közösségi igények kielégítésére.
Megjegyezték: a tárca nem folytatott előzetes egyeztetést sem az érintett települések képviselőivel, sem a vasutas szakszervezetekkel. A Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke hozzáfűzte: a menetrend megváltoztatásával 150 mozdonyvezető munkája válik feleslegessé a jövő hónap közepétől.
A Levegő Munkacsoport levélben hívta fel az infrastruktúráért felelős államtitkár figyelmét arra, hogy a vonatleállítások tovább súlyosbítják az államháztartás és a nemzetgazdaság helyzetét, a környezet állapotát.
A környezetvédelmi szervezet számítása szerint az állam évente mintegy 3.000 milliárd forinttal támogatja a közúti közlekedést, ennyivel fordít rá többet, mint amennyi bevétele származik belőle.