Az adidas után nem sokkal a Nestlé is bejelentette, vége – számolt be a bbc.com. Az élelmiszer és italgyártó óriás az IAAF Kids Athletics programot támogatta, de attól tart, az atlétika világát beborító dopping botrány, amelybe a szervezet irányító testülete is érintett, károsíthatja a cég hírnevét.
A svájci cég döntését a “azonnali hatállyal” hozta meg.
“Már tájékoztattuk döntésünkről az IAAF-et és várjuk tőlük annak hivatalos elismerését, hogy a partnerség véget ért”
– áll a Nestlé kommünikéjében.
Az IAAF elnöke, a korábbi világcsúcstartó középtávfutó Lord Sebastian Coe úgy reagált, hogy
“Feldühített a gyerekeket sújtó döntés, és nem fogadom el azt. Nekik semmi közük a doppinghoz. A Nestlé döntésével veszélyezteti a 15 országban, 360 előadóval, 8640 testnevelővel és három millió gyermek részvételével elkezdett programunkat“.
Adidas tizenegy éves szponzori szerződést mondott fel január 25-én. A NESTLE 2019-ig élő megállapodása egyes információk szerint évi nyolc millió dollárt vesz ki az IAAF zsebéből.