Média

Újabb vezetői változások a Világgazdaságnál

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 01. 19. 12:50

A 24.hu információi szerint még mindig nem értek véget a személyi jellegű változások a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármesterhez is köthető Opimus Press által felvásárolt Mediaworks kiadónál. Ezúttal a Világgazdaság eddigi két vezetőszerkesztőjét érintik a változások.
Korábban a témában:

Bár a Világgazdaság internetoldalának impresszumában a hírünk írásakor még szerepel Szabó Márta és Várkonyi Iván neve, portálunk több, egymástól független megbízható forrásból is úgy értesült, hogy megszűnik a két eddigi vezetőszerkesztő állása a gazdasági napilapnál, vagyis nevük hamarosan eltűnik a lapból. (Frissítés: cikkünk megjelenése után nem sokkal le is került a két eddigi vezetőszerkesztő neve.)

A lap irányítását, működési struktúráját a Mediaworks által nemrégiben kinevezett új főszerkesztő átalakítja, így forrásaink szerint a vezető szerkesztői pozíció meg is szűnik – tudtuk meg.

A lap ahhoz a kiadóhoz, a Mediaworks Hungary Zrt.-hez tartozik, melyet tavaly októberben felvásárolt a felcsúti gázszerelő–polgármester–iskolabüfé-üzemeltető–földtulajdonos–médiavállalkozó Mészáros Lőrinc nevéhez is köthető vállalkozás, az Opimus Press. A Világgazdaságnál tavaly novemberben főszerkesztőcsere is volt – csakúgy mint például a kiadóhoz tartozó Nemzeti Sportnál, ahová éppen Felcsútról érkezett új főszerkesztő, illetve a kiadó által felvásárolt szinte valamennyi megyei napilapnál. A Világgazdaság élén Mezősi Tamás korábbi főszerkesztőt Deák Bálint váltotta, aki a kormánypárti Magyar Idők című újságtól érkezett a céghez, amelyet egyébként ugyanaz a Liszkay Gábor irányít egy ideje, aki a Magyar Időknek is tulajdonosa, illetve aki az emlékezetes G-napig a Simicska Lajos féle Magyar Nemzetnek is résztulajdonosa, valamint főszerkesztője volt.

Tavaly októberig még a Heinrich Pecina féle bécsi Vienna Capital Partners (VCP) leányvállalataként működő Mediaworkshöz tartozott a Népszabadság című, vezető példányszámú napilap is, de szerkesztőség tagjainak belépőkártyáit a Mediaworks költözésére hivatkozva visszakérték, és már nem kaptak helyette újat. A napilap működését ugyanis október 8-án, reggel 8 óra 40 perckor, 60 éves működés után beszüntették, online archívumát pedig hónapokra elzárták a publikumtól. Néhány héttel később derült ki, hogy igazak voltak az előzetes pletykák, és a kiadót megvette az Opimus Press, sőt példás gyorsasággal már jóvá is hagyta az ügyletet a Gazdasági Versenyhivatal.

A kiadónál egyébként néhány napja egy másik vezetőváltásra is sor került. A Mediaworkshöz tartozó magazin-portfólió felügyeletét bízták új szakemberre, Kovács-Czövek Hajnalkára, aki amúgy jelentős múltbéli szakmai tapasztalatokkal rendelkezik, melyet többek között a Ringier lapkiadónál szerzett. Mediaworkös elődje, Titkó Zsuzsanna korábbi női, gasztro és ifjúsági üzletág-igazgató közös megegyezéssel távozott a cégtől. A Mediaworks magazin üzletága adja ki például a Hot, a Test&Lélek, a Bravo, a Fanny, az Ínyenc, az Édes élet és a Lakáskultúra magazinokat.

(Kiemelt kép: leveszik a Világgazdaságot működtető Mediaworks kiadó Bécsi úti székházán lévő Népszabadság feliratot)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.