AppleMark
Média

Kiszorítja a Digi Sportot az állami műsorszóróról Andy Vajna legújabb tévéje

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 09. 15. 10:51

Korábban a témában:

Újabb, Andy Vajna filmügyi kormánybiztoshoz és a TV2 Média Csoporthoz tartozó tévécsatornát vesz fel az állami tulajdonú műsorszóró, az Antenna Hungária a MinDig TV, illetve egészen pontosan a MinDig TV Extra elnevezésű, digitális földfelszíni (tető-, illetve szobaantennával elérhető) rendszerébe.

A dtvnews.hu írta meg, hogy tudomása szerint november 1-jétől a digitális földfelszíni platform fizetős csomagjában elérhetővé válik a néhány hete indult, mostanáig csak viszonylag korlátozott számú szolgáltatónál elérhető Spíler TV. Ez a férfiakat megcélzó csatorna adja egyébként a Premier League meccseket, miután a TV2 Média Csoport megszerezte a magyarországi kizárólagos közvetítési jogokat, de időközben több más sportközvetítés jogát is meg tudták vásárolni.

A honlap azt is írja, hogy mivel az Antenna Hungária multiplexei teljesen tele vannak, ezért csak úgy tudják felvenni a kínálatba a kormánybiztos tévéjét, hogy emiatt kiveszik a kínálatból a Digi Sport csatornát.

Mindez azért is érdekes, mert épp ma jelent meg az információ, hogy az Európai Unió Csalás Elleni Hivatalának (OLAF) érdeklődését is felkeltette, hogy nemrégiben Andy Vajna (illetve a tulajdonában lévő TV2 Média Csoport) új csatornái, valamint az újabb közmédia csatornák miatt kivette az Antenna Hungária az Euronews nemzetközi hírtévét a kínálatából. Az új tévéadásoknak csináltak ezzel helyet a teljesen telített tévés műsorszóró rendszeren, nehéz helyzetbe hozva azokat, akik szerették a külföldi hírtévét.

A mostani lépés ismét a kormánybiztos üzleti vállalkozásának kedvez, míg a Digi Sport komoly mennyiségű nézőt veszít el, illetve bevételkieséssel is számolnia kell. Azért is figyelemre méltó a fejlemény, mert a Spíler TV csak idén augusztus közepén indult, szemben a kiszorított riválisával, mely a piac régi motorosa.

A TV2-t állami hitelek felhasználásával felvásárló Andy Vajna egyébként egymás után indítja újabb és újabb tévécsatornáit, e fejlesztésekhez ugyancsak állami hiteleket is felhasználva. Idén indult a Spíleren kívül többek között a Prime, a Zenebutik, a Mozi+, az Izaura TV, de szeptember végén startol a Kiwi TV nevű mese– és a Chili TV nevű gasztrotévéjük is.

A Digi Sport kiszorítása az állami műsorszóró rendszeréből mindenesetre komoly figyelmeztetés lehet a piac többi, állami hátszéllel nem rendelkező szereplőjének, hogy előbb-utóbb ők is így járhatnak, ha nem vigyáznak: ki tudja, talán a TV Paprika gasztrotévé vagy valamelyik mesecsatorna lesz a következő, amelyik eltűnik a kínálatból az új TV2-s csatornák elindulása után?

A TV2 egyébként – csakúgy mint az RTL Klub –  idén legalább 5 milliárd Ft pluszbevételhez jut egy kormánydöntés hatására.

(Kiemelt kép: Antenna Hungária televíziós bázisállomás / MTI-archív)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.