Sky News logó (Array)
Média

Lendületes online terjeszkedésbe fogott a Sky

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 10. 13:12

A médiacég egymás után jelenti be befektetéseit, turbó fokozatra kapcsolt a Sky terjeszkedése. Ez már részben a Netflix nyomulásával is összefügg.
Korábban a témában:

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Az európai Sky kereskedelmi tévét működtető Sky Plc cég 45 millió dollárt fektet a Netflix délkelet-ázsiai megfelelőjébe, az Iflix nevű streamingszolgáltató vállalkozásba, illetve tartalmi és technológiai együttműködésről is megállapodás született – írja a The Wall Street Journal. A Broadbandnewstv.com pedig ugyancsak most közöl cikket arról, hogy a Sky 6 millió dollárt fektet a Fubo TV nevű, amerikai székhelyű nemzetközi streaming cégbe.

A Netflix ázsiai konkurense még inkább felpörgeti magát

Az Iflix számára nyújtott tőkeinvesztíció révén a cég fel kívánja gyorsítani terjeszkedését Malajziában, Tájföldön és a Fülöp-szigeteken, valamint Közel-Keleten és Afrikában új piacokra törne be.

A The Wall Street Journal egyébként már januárban, amikor bejelentették, hogy a Netflix további 130 országban, köztük Magyarországon is megjelenik, arról cikkezett, hogy a Netflix konkurensei tárgyalásokat folytatnak arról, hogy hogyan működhetnének együtt, mivel a Netflix terjeszkedése miatt egyre erőteljesebb a verseny a piacon a tartalmak iránt.

2 dollárért szolgáltat Délkelet-Ázsia legizgalmasabb streaming szolgáltatója

A szerdai bejelentés alkalmával Andrew Griffith, a Sky pénzügyi igazgatója (CFO) a 2015 májusában elindult Iflixet Délkelet-Ázsia legizgalmasabb és leggyorsabban növekvő streaming szolgáltatójaként említette, hozzátéve, hogy számos lehetőséget látnak az együttműködésre a bővülés érdekében.

Patrick Grove, az Iflix társalapítója pedig azt mondta, hogy technológiai, tartalomvásárlási és előállítás terén fognak együttműködni.

Az Iflixnek egyébként már több mint 1 millió felhasználója van, és számtalan tartalom érhető el a hálózatán, többek között hollywoodi és helyi műsorok, filmek.

A cég a szolgáltatásait kevesebb mint 2 dollárnak megfelelő maláj ringgitért biztosítja Malajziában, ami körülbelül ötöde annak a 10 dolláros összegnek, amit a Netflix az Egyesült Államokban elkér az amerikai előfizetőitől, igaz, utóbbinak jóval nagyobb a tartalomkínálata.

6 millió dollár a Fubo TV-nek is

A másik befektetést a Sky a Fubo TV-be helyezi el, egyelőre 6 millió dollár értékben. Az amerikai székhelyű nemzetközi streaming cég prémium sportvideós tartalmakat tesz elérhetővé előfizetők számára.

“Izgatottak vagyunk, hogy befektethetünk a Fubo TV-be, hiszen az előfizetőink egyre több és több tartalmat szeretnének fogyasztani, bárhol és bármikor. A mostani befektetés a Sky számára egy kiváló lehetőség, és várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a Fubo TV-vel az új növekedési lehetőségek felkutatása érdekében”.

– ezt Emma Lloyd, a Sky vállalati fejlesztési és stratégiai befektetési részlegének igazgatója nyilatkozta.

A Fubo TV 2015 januárjában indult, de egyhamar a lineáris OTT sporttartalmak második legnagyobb terjesztője lett az Egyesült Államokban. Jelenleg már 40 ezer előfizetőjük van, és olyan partnerekkel dolgoznak együtt mint az Univision Networks, a beIN SPORTS, a GolTV és a Benfica TV.

Mi az OTT?

Az Over the Top TV (OTT) olyan tartalomszolgáltatás, amikor a műsor (legyen az audio vagy video) szélessávú internetes hálózaton keresztül jut el a fogyasztókhoz. Nincs szükség tehát rádióhullámokra, adótoronyra.

Az Európa egyik vezető szórakoztató médiacégétől érkező támogatás, illetve befektetés a Fubo TV társalapítója és egyben vezérigazgatója, David Gandler szerint hozzájárulhat ahhoz, hogy vezetővé váljanak az OTT szolgáltatások terén.

Nem csak az online videókra mozdul rá a Sky

A Sky az online videók világának nagyon aktív befektetője, többek között olyan cégekben van tulajdonrésze mint a Pluto TV nevű streaming aggregátor, a Whistle Sport, valamint a Roku nevű webtv. Sőt nemrégiben jelentették be, hogy a Sky befektet a sportmarketinggel foglalkozó InCrowd Sports cégbe,valamint a programmatic típusú reklámértékesítéssel foglalkozó DataXu, valamint a TV4 Entertainment nevű OTT videós szolgáltatást működtető cégbe.

Nem a Sky az egyetlen tévétársaság, amely erős szereplővé válik az online világban. Épp ma számoltunk be róla, hogy az RTL Group üzleti eredményei alapján a digitális lábuk milyen nagyot nőtt, néhány napja pedig a TV2 egykori tulajdonosáról, a ProSieben.Sat1-ről derült ki hasonló.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Picture taken on June 25, 2013 in Aachen, western Germany, shows British actor and UNICEF Goodwill Ambassador Roger Moore and his Danish wife Kristina Tholstrup waving from a carriage as they visit the CHIO World Equestrian Festival.
Moore, who will forever be remembered for playing the womanising superspy James Bond, died May 23, 2017, aged 89, his family announced in a statement. / AFP PHOTO / dpa / Henning Kaiser / Germany OUT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.