Sky News logó (Array)
Média

Lendületes online terjeszkedésbe fogott a Sky

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 03. 10. 13:12

A médiacég egymás után jelenti be befektetéseit, turbó fokozatra kapcsolt a Sky terjeszkedése. Ez már részben a Netflix nyomulásával is összefügg.
Korábban a témában:

Érdekel a content marketing?


Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Az európai Sky kereskedelmi tévét működtető Sky Plc cég 45 millió dollárt fektet a Netflix délkelet-ázsiai megfelelőjébe, az Iflix nevű streamingszolgáltató vállalkozásba, illetve tartalmi és technológiai együttműködésről is megállapodás született – írja a The Wall Street Journal. A Broadbandnewstv.com pedig ugyancsak most közöl cikket arról, hogy a Sky 6 millió dollárt fektet a Fubo TV nevű, amerikai székhelyű nemzetközi streaming cégbe.

A Netflix ázsiai konkurense még inkább felpörgeti magát

Az Iflix számára nyújtott tőkeinvesztíció révén a cég fel kívánja gyorsítani terjeszkedését Malajziában, Tájföldön és a Fülöp-szigeteken, valamint Közel-Keleten és Afrikában új piacokra törne be.

A The Wall Street Journal egyébként már januárban, amikor bejelentették, hogy a Netflix további 130 országban, köztük Magyarországon is megjelenik, arról cikkezett, hogy a Netflix konkurensei tárgyalásokat folytatnak arról, hogy hogyan működhetnének együtt, mivel a Netflix terjeszkedése miatt egyre erőteljesebb a verseny a piacon a tartalmak iránt.

2 dollárért szolgáltat Délkelet-Ázsia legizgalmasabb streaming szolgáltatója

A szerdai bejelentés alkalmával Andrew Griffith, a Sky pénzügyi igazgatója (CFO) a 2015 májusában elindult Iflixet Délkelet-Ázsia legizgalmasabb és leggyorsabban növekvő streaming szolgáltatójaként említette, hozzátéve, hogy számos lehetőséget látnak az együttműködésre a bővülés érdekében.

Patrick Grove, az Iflix társalapítója pedig azt mondta, hogy technológiai, tartalomvásárlási és előállítás terén fognak együttműködni.

Az Iflixnek egyébként már több mint 1 millió felhasználója van, és számtalan tartalom érhető el a hálózatán, többek között hollywoodi és helyi műsorok, filmek.

A cég a szolgáltatásait kevesebb mint 2 dollárnak megfelelő maláj ringgitért biztosítja Malajziában, ami körülbelül ötöde annak a 10 dolláros összegnek, amit a Netflix az Egyesült Államokban elkér az amerikai előfizetőitől, igaz, utóbbinak jóval nagyobb a tartalomkínálata.

6 millió dollár a Fubo TV-nek is

A másik befektetést a Sky a Fubo TV-be helyezi el, egyelőre 6 millió dollár értékben. Az amerikai székhelyű nemzetközi streaming cég prémium sportvideós tartalmakat tesz elérhetővé előfizetők számára.

“Izgatottak vagyunk, hogy befektethetünk a Fubo TV-be, hiszen az előfizetőink egyre több és több tartalmat szeretnének fogyasztani, bárhol és bármikor. A mostani befektetés a Sky számára egy kiváló lehetőség, és várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a Fubo TV-vel az új növekedési lehetőségek felkutatása érdekében”.

– ezt Emma Lloyd, a Sky vállalati fejlesztési és stratégiai befektetési részlegének igazgatója nyilatkozta.

A Fubo TV 2015 januárjában indult, de egyhamar a lineáris OTT sporttartalmak második legnagyobb terjesztője lett az Egyesült Államokban. Jelenleg már 40 ezer előfizetőjük van, és olyan partnerekkel dolgoznak együtt mint az Univision Networks, a beIN SPORTS, a GolTV és a Benfica TV.

Mi az OTT?

Az Over the Top TV (OTT) olyan tartalomszolgáltatás, amikor a műsor (legyen az audio vagy video) szélessávú internetes hálózaton keresztül jut el a fogyasztókhoz. Nincs szükség tehát rádióhullámokra, adótoronyra.

Az Európa egyik vezető szórakoztató médiacégétől érkező támogatás, illetve befektetés a Fubo TV társalapítója és egyben vezérigazgatója, David Gandler szerint hozzájárulhat ahhoz, hogy vezetővé váljanak az OTT szolgáltatások terén.

Nem csak az online videókra mozdul rá a Sky

A Sky az online videók világának nagyon aktív befektetője, többek között olyan cégekben van tulajdonrésze mint a Pluto TV nevű streaming aggregátor, a Whistle Sport, valamint a Roku nevű webtv. Sőt nemrégiben jelentették be, hogy a Sky befektet a sportmarketinggel foglalkozó InCrowd Sports cégbe,valamint a programmatic típusú reklámértékesítéssel foglalkozó DataXu, valamint a TV4 Entertainment nevű OTT videós szolgáltatást működtető cégbe.

Nem a Sky az egyetlen tévétársaság, amely erős szereplővé válik az online világban. Épp ma számoltunk be róla, hogy az RTL Group üzleti eredményei alapján a digitális lábuk milyen nagyot nőtt, néhány napja pedig a TV2 egykori tulajdonosáról, a ProSieben.Sat1-ről derült ki hasonló.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. július 18.
Utas a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új elektronikus bérletét használja Budapesten, a Deák téri metrómegállóban 2017. július 18-án. A napokban elindította a BKK az online jegy- és bérletvásárlási felületet, amelyre a vásárlóknak minden nap be kell majd lépniük. Először teljes árú és tanuló, félhavi és havi Budapest-bérletek, 24, 72 órás és hetijegy vásárlására lesz lehetőség.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.