Belföld

Autók James Bond módra – felrázva, nem keverve!

Egyes hírek szerint a Ford harminc millió dollárt áldozott, hogy kiüsse az előző három James Bond-film autós beszállítóját a BMW-t.

A héten mutatják be a hazai mozik a huszadik James Bond filmet. Az új moziban James Bond végre nem egy bajor kocsit, hanem egy hozzá méltó arisztokratikus, ízig-vérig angol Aston Martin csúcsmodellt kapott. A széria V12-es Vanquish verzió a Birminghami Autószalonon debütált.

 James Bond autók

• Dr. No (1962) – Sunbeam Convertible
• Goldfinger (1964)   – Aston Martin DB 5
• Tűzgolyó (1965) – Aston Martin DB 5
• Csak kétszer élsz (1967) – Supercharged Bentley
• Őfelsége titkos megbízottja (1969) – Aston Martin DBS
• Gyémántok az örökkévalóságnak (1971) – Aston Martin DBS
• A kém, aki szeretett engem (1977) – Lotus Esprit
• Szigorúan bizalmas (1981) – Lotus Esprit
• Soha ne mond, hogy soha (1983) – Bentley
• Halálos rémületben (1987) – Aston Martin DBS V8 Vantage
• Aranyszem – BMW Z3 roadster
• A holnap markában (1997)  – BMW 750iL
• A világ nem elég (1999) – BMW Z8
• Die Another Day (2002)  – Aston Martin Vanquish V12


Bond Astonja


A sportautót egy hatliteres, 12 hengeres gigantikus  erőforrás mozgatja, melynek legnagyobb teljesítménye kereken 450 lóerő. A százra gyorsításhoz az 1800 kg-ot is meghaladó tömeg ellenére is mindössze 4,5 másodperc szükséges. A szuper-sportkocsi fergeteges vágtája pedig csak 300 km/órás sebességnél ér véget.

Az óriási teljesítmény továbbításáról egy speciális hatfokozatú váltó gondoskodik, melyet a Ferrari beszállítóként is működő Magnetti Marellitől rendelt a Ford. Az olasz fejlesztésű berendezés a hagyományos kapcsolás mellett F-1 stílusban, a kormánykerékről gombnyomásra is működtethető.

A hatékony fékezésről a versenysportból ismert Brembo fékek gondoskodnak. Az elöl 255/40 ZR19-es, hátul pedig 285/40 ZR19es Yokohama abroncsok csak a filmben válnak gombnyomásra szöges gumivá, de nyomásukat és hőmérsékletüket a szériában is szenzorok figyelik.


Autók James Bond módra – felrázva, nem keverve! 1


A kétüléses, illetve 2+2 üléses Vanquish utasterét a legfinomabb Conolly és Alcantara bőr borítja. Alapáron járnak az elektromosan mozgatott és fűtött első ülések, a légkondicionáló, a távirányítóval nyitható csomagtartó, az Alpine hifi, az esőszenzor és természetesen a fedélzeti számítógép. Az extralistáról azonban hiányoznak a filmben szereplő rakéták, géppuskák és az álcázó berendezés is, ezek ugyanis csak 007-nek járnak.


Autók James Bond módra – felrázva, nem keverve! 1

Kattintson a képre!

Zao Jaguarja


A film egyik főgonosza, a gyémántarcú Zao a sorozat történetében először afféle Bond-autót kapott. A lézerágyúval is felszerelt Jaguar méltó ellenfele a brit ügynök Astonjának. A kocsi alapja a Párizsi Autószalonon bemutatott XKR modell. Ez a sportkupé a 2003 évre számos változáson esett át, a karosszéria igazi újdonságai a finomított első fényszórók és a markánsabb embléma.

A autó dinamikus mozgatásáról egy 4,2 literes, V8-as feltöltős aggregát gondoskodik, amely a csúcsmodellben 400 lóerőt teljesít. Így nem meglepő, hogy 5 másodperc körüli gyorsulást produkál. A motor egy hatfokozatú kéziváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A biztonságos száguldást egy sor hi-tech berendezés kontrollálja, mint például az újdonságnak számító, a vezetést segítő stabilitási rendszer, a vészfékasszisztens és a forgalomhoz igazodó sebességtartó automatika.



Autók James Bond módra – felrázva, nem keverve! 1

Kattintson a képre!

Persze a filmbéli járműre épített géppuska és a vaskos bukókeretek nem részei a modellfrissítésnek, ahogyan a különleges festék sem, amely literenként csaknem 800 eter forintba kerül. Ráadásul a jelenet, amelyben az autó feltűnik, a jeges Izlandon játszódik, így nem használhatták a Jaguar eredeti mechanikáját: a lemezek alatt egy speciális, összkerék hajtású Ford alváz található, amely jobban megfelel a jégen való száguldozáshoz.



Autók James Bond módra – felrázva, nem keverve! 1

Kattintson a képre!

A Bond girl Fordja


Az Oscar díjas Halle Berrynek is jutott egy autó a Ford palettájáról. Az ő Thunderbirdje azonban semmiféle kunsztra sem képes. Az 1999-es Detroiti Autószalonon bemutatott, retro stílusú modern Ford tanulmány 2001-ben jelent meg szériamodellként.

Külső megjelenésében az új Thunderbird az ’55-57-es, illetve a ’61-61-es T-birdök formai elemeit ötvözi a modern jegyekkel. A hátsó lámpák, az embléma, az ovális rácsozott hűtőmaszk mind-mind a nagy múltú elődöket idézik. Az új modellt egy 3,9 literes, 252 lóerős V8-as motor mozgatja, melyhez ötfokozatú automataváltó kapcsolódik.

A Ford a filmben szereplő korall színű autóból egy limitált 700 darabos szériát hozott forgalomba, melyben fehér a bőrkormány, az ajtópanel, a váltógomb, sőt még az ülések is.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik