Tech

Hírügynökségek konferenciája Budapesten

A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára, kérdés, hogy megtalálják-e a közös hangot.

Vince Mátyás, az MTI elnöke a közösségi média jelentette kihívásról beszélt az Európai Hírügynökségek Szövetségének (EANA) budapesti konferenciáján csütörtökön. Megnyitó beszédében feltette a kérdést: jelenthet-e a hírügynökségeknek lehetőséget a Facebook 400 milliós közössége?

A hírügynökségek üzleti modelljének újragondolását sürgette Malte von Trotha, a német DPA hírügynökség elnök-vezérigazgatója is. Szerinte erre azért van szükség, mert csak Ázsiában van növekedés a médiapiacon, Észak-Amerikában és Európában súlyos visszaesés tapasztalható. Kevin Anderson, a brit Guardian és a BBC volt online újságírója a civil újságírás rohamos terjedéséről beszélt. Szerinte a korszerű újságírásnak “együtt kell élnie és lélegeznie” a közösségi médiával. Ott kell lennie az újságírónak, ahol a köz ügyeiről a közbeszéd folyik, mert ott van az új nyilvánosság – hangsúlyozta.

Az online közösségi oldalakon fellelhető hírek és információk mindig ellenőrzésre szorulnak – mondta Peter Kropsch, az APA osztrák hírügynökség vezérigazgatója. Meglátása szerint a közösségi média természetéből fakadóan elfogult. Mint mondta, az osztrák hírügynökség most azon dolgozik, hogy minél rugalmasabb tarifákkal árazza be az online világnak szánt híreket.

Jiri Majstr, a cseh hírügynökség hírigazgatója elmondta: a CTK hírügynökséget már lehet követni a Twitteren és a Facebookon is, itt rövid hozzászólásokon keresztül lehet részt venni a cég munkájában. Eric Scherer, a francia AFP stratégiai igazgatója elmondta, saját blogoló kollégáik számára irányelveket foglaltak írásba, s utalt arra, hogy a Reuters kifejezetten támogatja újságíróit, szerkesztőit, hogy blogot írjanak.

A nagy érdeklődésre számot tartó, fontos híreket és a társadalmi célú információkat (ilyenek például az Európai Unióról szóló hírek) a szlovák hírügynökség ingyen szolgáltatja – mondta Vladimir Puchala, a TASR stratégiai igazgatója. A TASR naponta 700 hírt ad ki, ám ennek csupán negyedét használja fel a szlovák média.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik