Média
Young couple sitting on sofa and watching TV. Flat style illustration isolated on white background.

Új csatornát indít az RTL Spike tulajdonosa Magyarországon

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 04. 23. 12:18

Új tévéadás elindítását tervezi a Viacom televíziós médiavállalat Magyarországon – ez Harsányi Gábornak, a vállalat regionális tartalommenedzsment alelnökének, egyben magyarországi country menedzserének szavaiból derül ki. Harsányi a Marketing&Media magazinnak nyilatkozva beszélt erről annak kapcsán, hogy Magyarországon 120 körüli tévéadó üzemel. Harsányi azt mondta, a lengyel piac 200 lokalizált tartalmú televíziót tart el, tehát még a magyar piacban is lehetnek tartalékok.

Azt gondolom, hogy a csatornák száma terén nem csökkenés, hanem további növekedés várható. Olyannyira, hogy az idén mi is gondolkodunk egy újabb indításán

– említette a vezető.

Mivel az nem derült ki az interjúból, hogy milyen csatornáról lenne szó, ezért a 24.hu megkereste Szűcs Lászlót, a Viacom kommunikációs igazgatóját, de konkrétumot ő sem közölhetett. Azt mondta, még zajlik az előkészítés, de azt ígérte, rövidesen többet is elárulhatnak.

Péterfi Judit és Farkas Krisztina, a HírTV műsorvezetői
Megvan Péterfi Judit utódja a HírTV-nél
Már holnaptól más vezeti a Riasztás című bűnügyi műsort. Házon belül találták meg az utódot a HírTV-nél.

A Viacom már így is jelentős csatornaportfólióval rendelkezik Magyarországon, övék a Music Television, az RTL Spike, a Comedy Central, a Comedy Central Family, a Nick Jr, a Nickelodeon, valamint a Paramount Channel. Terjeszkedésük olyannyira lendületes, hogy nemrég kiderült, az állami MTVA-csatornákat is kiütötték a Viacom-csatornák a nézettségi versenyben, bár ez valószínűleg az állami M1 hírcsatorna gyengélkedésén is múlott.

Harsányi az interjúban egyébként azt mondta, hogy a tavaly októberben elindított második humorcsatornájuk, a Comedy Central Family közönségaránya jelenleg 0,5 százalék feletti a 18-49 évesek korcsoportjában a teljes napon, de messze nem ez a 0,5 százalék a végcéljuk.

Azt szoktam mondani, hogy a hirdetők egyszázalékos közönségaránytól kezdenek komolyan venni egy-egy csatornát, ezért a Comedy Central Familynél is ezt tűztük ki célul. Elégedettek vagyunk az indulással, hiszen innentől kezdve már egy Comedy-portfólióról tudunk beszélni. Ezen belül a Comedy Central a legerősebb magyarországi csatornánk, ami önmagában három százalék körüli közönségarányt produkál.

Hozzátette, fő vetélytársuknak az AMC Networksöt és a Sony-t tekintik, nem pedig az RTL Magyarországot és a TV2 Média Csoportot.

A célunk ugyanis az, hogy a tematikus, nemzetközi portfóliók között a Viacom legyen a legerősebb szereplő. Annak ellenére, hogy viszonylag későn léptünk piacra, ezt a célt Magyarországon már két éve megvalósítottuk. Sőt, ugyanez a helyzet Csehországban és Szlovákiában. Romániában nemrég vettük át a vezetést a Disneytől, Lengyelországban pedig fej-fej mellett haladunk a Discoveryvel. Magyarországon a hét-nyolc százalék körüli közönségarányunkkal jóval megelőzzük a hat százalék körül mozgó AMC-t, valamint Sonyt és alig vagyunk lemaradva a kilencszázalékos MTVA mögött.

A Marketing&Media interjújában szó esett a megváltozó nézői szokásokról is. Erre Harsányi azt mondta, leginkább a 15–29 éves célcsoportot, és ebből következően az MTV-t érinti ez leginkább.

Ezt a céget pár éve még MTV Networksnek hívták, és nem véletlen, hogy ma már Viacom a neve, ez sokat elmond a változásokról. Az MTV továbbra is nagyon fontos számunkra, de ma már nem ez, hanem a humor-, a gyermek- és a filmtartalmaink számítanak az erősségünknek. Utóbbira jó példa a Paramount filmcsatorna, amely négy éve indult el Magyarországon, egyszázalékos közönségarányt vártunk tőle, ehhez képest már másfél százaléknál jár, és a két százalékot is elérhető célnak tartjuk.

Mások is új csatornákat terveznek

Ugyancsak idén új tévécsatornákat indít Magyarországon Milkovics Pál, az eddig főleg Csehországra fókuszáló S&P Broadcasting tulajdonosa is. Erről Milkovics egy múlt heti interjúban további részleteket árult el a 24.hu-nak. Ezenkívül már ennek a hónapnak a végén elindul a TV4 nevű csatorna, illetve átalakul a Story4, a Story5 és a Galaxy TV. Ezen csatornák üzemeltetője, a Digital Media and Communcations Zrt. nemrég tulajdonost is váltott. A TV4 egyébként a megszűnő FOX mozicsatorna helyére kerül.

tv
Átalakul a hazai tévés csatornakínálat
A hónap végén megszűnik a FOX magyarországi sugárzása. Helyére egy induló hazai csatorna, a Film4 kerül. Aznap más jelentős változás is lesz a hazai tévés piacon: ne lepődjön meg, ha nem ott találja kedvenc csatornáit, ahol megszokta!
Mivel Simicska nem adja neki a Magyar Nemzetet, lehet, hogy indít egy új újságot
Milkovics Pál, a Csehországban már több tévécsatornával rendelkező és hamarosan magyar tévécsatornákat indító S&P Broadcasting tulajdonosa ingyenes magyarországi sajtótermék elindítását fontolgatja. Interjú.
Szalay Dániel korábbi cikkei

Kiemelt kép: Thinkstock

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Marjai János/24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.