Az ÖRT részletes útmutató elkészítésével kívánja segíteni a reklámozók, ügynökségek és a média munkáját. Most került sor a gyógyszerek digitális kommunikációjával kapcsolatos friss útmutató közzétételére.
A Reklámetikai Kódex elkészítésekor megfogalmazott kérés volt, hogy a Kódex általános szabályain kívül részletesebb magyarázó szöveg is készüljön. Korábban is készített az ÖRT útmutatókat, de azok rendszeres felülvizsgálata is szükséges, hiszen akár a hatósági gyakorlat szempontjait, akár, ha van, az új jogszabályt, valamint a gyakorlati munka során felmerülő kérdéseket és válaszokat is tartalmaznia kell a tájékoztatónak.
„Az útmutató kiadása előtt gyakorló szakemberekkel és az illetékes hatósággal is konzultáltunk, hogy biztosak legyünk abban, hogy nem kerülte el semmi a figyelmünket és pontos tájékoztatást tudjunk adni. Nagyra értékeljük az OGYEI illetékeseivel történt konzultáció lehetőségét” – fogalmazott Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára.
Örömmel olvastuk az útmutatóban, hogy a betegközösségek közösségi oldalainak támogatóiként megjelenhetnek a vényköteles gyógyszereket gyártó cégek – cégnévvel és céglogóval – OTC termékként pedig a márkanév is lehet támogató. Ezekhez a kampányokhoz már a mellékhatás monitoring is elérhető a hazai piacon”
– hangsúlyozta Vágvölgyi Mihály, a DeepInsight társalapítója.
Mindig nagy segítség az ÖRT, az előzetes véleménykérés mellett most ez az útmutató is segít bennünket abban, hogy a szabályoknak megfelelően, felelősen kommunikáljunk – ez a digitális marketing esetén különösen fontos, hiszen az internetes kommunikáció széleskörű lehetőségeinek és a gyógyszerkommunikáció kötött szabályrendszerének etikus, szabálykövető összehangolása fontos mérföldkő az iparág továbbfejlődése szempontjából”
– tette hozzá Sipos Balázs, a Boehringen Ingelheim Consumer Health Care üzletágvezetője.
(Fazekas Ildikóval, az ÖRT főtitkárával egyébként a 24.hu egy nagyobb lélegzetvételű interjút is készített a reklámpiac önszabályozó működéséről, ami itt olvasható.)