Kultúra

Kultúra helyett sorozatokat nézünk

tévé (televízió, )
tévé (televízió, )

A Nielsen elkészítette a televíziós piac második negyedéves jelentését.

Lényegében nem változott az átlagos tévénézési idő a népesség körében, viszont átalakulóban a csatornák részesedése: a kereskedelmi tévék nézettségének csökkenéséből főleg a közszolgálati és az általános szórakoztató csatornák profitáltak – írja a Kreatív Online.  A lap a Nielsen adataira hagyatkozik, mely elkészítette a televíziós piac második negyedéves, április 1. és június 30. közötti időszakát felölelő elemzését.

Ebből kiderül, az egy főre jutó napi átlagos tévénézési idő a teljes népesség (4 évesnél idősebbek) körében a tavalyi 269 percről 270-re nőtt. A legtöbbet az 50 év felettiek tévéznek (napi 357 perc), a legkevesebbet a 4-17 évesek (napi 180 perc), a kereskedelem szempontjából legaktívabb 18-49 korosztály alkotja a középmezőnty (224 perc).

A Nielsen kimutatásából látszik, hogy a kereskedelmi csatornák nézettsége jelentősen esett. A lemorzsolódók nagy része a közszolgálati, illetve az általános szórakoztató csatornák felé mozdultak el, de a tematikus csatornák is részesedtek többé-kevésbé az elvándorlásból, az életmódcsatornák viszont nem.


(Forrás: Kreatív Online – Kattintson a nagyobb képért!)

A jelentésben szerepel az is, hogy az egyes műsortípusokat milyen arányban sugározták a csatornák, és a nézők milyen arányban nézték ezeket a műsorokat. A sugárzás és a fogyasztás közötti legnagyobb eltérés a tudományos-ismeretterjesztő, kulturális műsoroknál figyelhető meg, ugyanis míg ezek sugárzási aránya 19,1 százalék (ami 1,5 százalékos növekedést jelent 2011-hez képest), a nézők csupán 4,2 százaléka tekintette meg őket. Legnagyobb arányban a “nem zenés fikció” kategóriába sorolható műsorokat (sorozat, tévéfilm stb.) vetítették és nézték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik