Az országos közúthálózati felújítások lebonyolítóinak kiválasztására trükkös megoldást választott az Építési és Közlekedési Minisztérium, a rendszert 30 milliárd forint közpénz elosztására találták ki Lázárék. A megfelelő útépítők kiválasztását a következő fél évre
- közbeszerzés helyett
- a MÁV egyik leányvállalatára bízták.
Eddig a Magyar Közút Nonprofit Zrt. menedzselte az országos közúthálózat felújítását (annak a résznek, amelyet nem adtak koncesszióba 35 évre). Az állami cég közbeszerzéssel választotta ki a nyerteseket, és négy évre kötöttek keretszerződést a győztesekkel. Az új rendszerben azonban megváltozott a szereposztás, az állami vasúttársaság egyik, a korábban a közútépítéssel egyáltalán nem foglalkozó cégére, a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.-re (MÁV FKG) osztották a főszerepet. Valami olyasmi magyarázattal került képbe a MÁV-karbantartó, hogy csak olyan utak esetében jár el, amelyeken a MÁV Személyszállító Zrt. által üzemeltetett buszos közlekedést is kiszolgálja.
A minisztérium pedig azzal indokolta az unortodox megoldást, hogy „a lehető legolcsóbb és legjobb minőségű ajánlatot kaphassa”, ennek érdekében olyan kisebb méretű magyar vállalkozásokat kértek fel ajánlattételre, amelyeket korábban csak alvállalkozóként vontak be az erőfölénnyel rendelkező, nagy, nemzetközi cégek.
Később Lázár János posztolta a nyertesek egy részének neveit, és azzal büszkélkedett, hogy a becsült árhoz képest óriási a megtakarítás, helyenként több mint kétharmaddal olcsóbban vállalták az országos úthálózat állami fenntartású részének felújítását. A nyertesek között érdekes cégek bukkantak fel, például egy korábban kartellezés miatt lefülelt és a közbeszerzésekből kizárt vállalkozás is.

Hogy mennyire volt átlátható a nyertesek kiválasztása és nyílt a verseny, arról ebben a cikkben írtunk részletesen. Forrásunk szerint e-mailen kérték fel a szerencséseket, és külföldi cégek szóba sem jöhettek.
A Transparency International Magyarország annál többet akart megtudni, mint amennyit Lázár János egy Facebook-posztban közölt, és közérdekű adatigényléssel azt firtatták többek között, hogy:
- hol található a felhívás a beszerzési eljárásra,
- miféle módszerrel határozták meg a beruházások árazását,
- hogyan intézték az ajánlatok értékelését,
- és emellett kikérték a beérkezett ajánlatokat, a módosításokkal, kiegészítésekkel együtt.
„A részletek kiderítése érdekében kereken három hónapja küzdünk” – írta a TIM a minap kirakott Facebook-posztjában, eddig azonban zátonyra futottak az adatigényléssel.
Első nekifutásra Majd, miután emlékeztették az ÉKM-et arra, hogy a saját minisztere által bejelentett beszerzési eljárás adatairól van szó, az ÉKM elárulta, hogy a MÁV FKG tud válaszolni. Választ azonban továbbra sem kaptak, így a TIM pert indított a MÁV FKG ellen.
