Gazdaság

Meg kell menteni a balatoni szezont: akciók, leárazások jöhetnek

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu
A nyár első hónapjában 20-40 százalék közötti visszaesésről számoltak be a szállodák tavalyhoz képest. Ennek az egyik oka az, hogy az óriási infláció miatt kevesebben nyaralnak idén, másrészt a fizetőképes kereslet gyakran külföldi utakat választ. Idén akciókra, szezonközi leárazásokra lesz szükség, hogy mentsék az évet – írja a portfolio.hu.

Nem riogatni akarunk, de a szezon eleje nem volt erős a Balatonon – mondta Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke a portálnak. Júniusban 30 százalékos visszaesést láttak a balatoni forgalomban az előző évhez képest. “Bízunk a jobb júliusi és augusztusi számokban, jelenleg azonban nagyon last minute foglalások vannak. Ha rossz az idő, nem jönnek a turisták, ha viszont jobb idő várható, 1-2 napon belül, akár még aznap érkeznek a vendégek” – magyarázta az ingadozó  balatoni szezon tapasztalatait Flesch Tamás.

Az éttermek országszerte – és a Balatonon is – érzik a visszaesést. „Most az ellentéte történik annak, ami 2020-21-ben, a koronavírus-járvány éveiben volt. Akkor alig lehetett külföldre menni, ezért amikor nyitva lehettek az éttermek, jelentős volt a forgalom. Viszont az emberek többsége évekig nem ment külföldre nyaralni, aki pedig most megteheti, az el is megy. Ők most hiányoznak az éttermek forgalmából” – osztotta meg a meglátásait Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke.

Forsthoffer Ágnes, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének balatoni régióvezetője a portfolio megkeresésére úgy nyilatkozott, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felhasználói felületén lekért vendégéjszaka adatok szerint a Balaton-régióban, csak a 3 és 4 csillagos szállodákban pontosan 24 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma idén júniusban az előző év azonos időszakához képest.

„ Ezek átlagos értékek. Tehát vannak olyan egységek, amelyeknél a 40 százalékot is eléri, illetve meghaladja a vendégéjszakák számának csökkenése, de vannak olyanok is, amelyeknél 10-20 százalékos az elmaradás” – részletezte Forsthoffer Ágnes.

Forsthoffer úgy látja, hogy idén nagyobb hangsúlyt kap, hogy kinek milyen jó a terméke, amit kínál, illetve mennyire ítélik meg kedvezőnek a fogyasztók az ár-érték arányt. „Ilyen gazdasági helyzetben sokkal intenzívebben kell figyelni a keresletet és pontosabban reagálni annak igényeire. Ezzel lehet a piacra menni és a rá szánható keretből a promóciót megcsinálni” – részletezte meglátásait.

Habár a hazai szálláshelyek még valamivel olcsóbbak, mint Horvátországban, kezd teljesen eltűnni a különbség. Szabó Tamás, a Szallas.hu Magyarországért és Horvátországért felelős igazgatója korábban azt mondta, hogy a hazai szállásadóknak most az a feladatuk, hogy azokat a magyar vendégeket vonzzák be, akik szeretnének idén nyaralni, de nem foglalták még le szállásukat. Kiemelte:

Ehhez az kell, hogy ajánlataikat mielőbb versenyképessé tegyék belföldön és vonzóbbak legyenek a magyarok számára, mint egy külföldi utazás

Ehhez idén egyértelműen az alacsonyabb árakra, szezonközi akciós ajánlatokra van szükség

– állítja Szabó Tamás.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik