A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) célja, hogy támogassa a hazai acélipar fejlődését, elősegítse a tagvállalatok kutatás-fejlesztési tevékenységét és tovább erősítse a nemzetközi iparági kapcsolatokat. Az egyesülés megújulását követő első szimpóziumán a gépjárműipar és az acélipar kapcsolatát elemezték a szakemberek. A rendezvényen az MVAE 15 tagvállalata, a hazai gépjárműipar meghatározó szereplői, a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint több felsőoktatási intézmény képviselői vettek részt.
Modern helyi megoldások
A gépjárműiparral történő együttműködésnek köszönhetően az MVAE az acélgyártás további minőségi és mennyiségi fejlődésére számít a következő időszakban. Az egyesülés szerint a magyarországi acélgyártók jelentős járműipari beszállítónak számítanak és kiváló minőségű termékeket biztosítanak a külföldi és belföldi megrendelők számára egyaránt.
Fejlesztéseiknek köszönhetően hamarosan a gépjárművek azon alkatrészei is itthoni alapanyagokból készülhetnek majd, amelyeknél elvárás a korszerű technológia alkalmazása és a magasabb minőség. Így az import acélipari termékeket felválthatják a modern helyi megoldások. A gépjárműipar számára ez költségmegtakarítással jár az egyszerűbb, belföldi logisztika miatt, míg az acélgyártók biztos partnerekre számíthatnak – hangúlyozta az egyesület közleményében.
Fókuszban a környezetvédelem
Az MVAE elkötelezett, hogy a két egymásra utalt ágazat kooperációját támogassa és a jogszabályalkotók bevonását elősegítse. A szimpóziumon elhangzott, hogy a gépjárműipari felhasználók és a tagvállalatok együttműködéséhez elengedhetetlen, hogy a hazai acélgyártók megfeleljenek a gépjárműipar kereskedelmi és minőségi igényeinek, valamint az Európai Unió folyamatosan szigorodó környezetvédelmi követelményeinek.
Dr. Móger Róbert, az MVAE igazgatója kiemelte, hogy a jövőben aktív véleményformáló és kezdeményező szerepre törekszenek a tagvállalataikat érintő kereskedelmi, energetikai és környezetvédelmi kérdésekben. Az MVAE hosszú távú célja az acéliparban a fejlődés további ösztönzése, a szegmens megismertetése és elfogadtatása a hazai iparági szereplőkkel, a közvéleménnyel, a döntéshozókkal, aminek konkrét gazdasági előnyei is lehetnek az egyesülés tagvállalatai számára