18 százalékra csökken az internethasználat áfája – mondta Deutsch Tamás az InternetKon, azaz a netes konzultáció sajtótájékoztatóján pénteken.
UPDATE 14:45 – Szavai szerint november közepére teszi le a kormány asztalára a törvényjavaslatát, amelyben ezek fognak szerepelni:
- az internethasználat áfája 18 százalékra csökken. A cél az, hogy azok is internetezzenek, akiket eddig a magas internet-előfizetés tartott vissza a netezéstől. A felnőttek egynegyedének nincs hozzáférése a világhálóhoz.
- a kormány szélessávú ingyenes wifi-hálózatot szeretne látni az ország egész területén (vagy ahogy Deutsch Tamás fogalmazott: „minden magyar településen, legalább egy közintézményben és közterületen legyen ilyen”)
- a kormány szélessávú internetes alapcsomagot szeretne biztosítani a fogyatékos állampolgároknak („akár ingyenesen” – tette hozzá Deutsch) – ebben még egyeztetnek az ágazati szereplőkkel
- a szupergyors szélessávú internetelérés uniós cél, de Magyarország ezt előbb szeretné biztosítani, ezért már 2018 végére minden háztartásban lesz ilyen – erre 80 milliárd forintnyi uniós fejlesztési támogatást fordítanak
- Deutsch bejelentette, hogy az ágazati különadók is csökkenhetnek – ebben még egyeztetnek a piaci szereplőkkel
- jön a „Google-adó” – azaz a “kiemelkedően nagy árbevétellel rendelkező” tengerentúli multicégek megadóztatása, feltehetően a reklámadó mintájára – az erre vonatkozó jogi norma novemberre készül el és várhatóan jövőre lép hatályba
- Deutsch azt mondta, hogy csak olyan megoldás képzelhető el, amely nem növeli a hazai szolgáltatók, cégek adóterheit
- a 24.hu kérdésére, hogy ki lesz a Google-adó alanya, Deutsch azt válaszolta: „normatív szabályozást szeretnénk, azt, hogy az említett cégek jelenjenek meg adóalanyként Magyarországon.
- A kormány szándéka feltehetően az, hogy a kiemelkedően nagy árbevétellel rendelkező tengerentúli IT-cégek ne tudjanak kibújni a hazai reklámadó megfizetése alól.
- Az 50 milliós online reklámtortából a Google, Facebook részesedése 48 százalékos, a hazai szolgáltatóké 52 százalék. A reklámadó legmagasabb összege évi 14 milliárd forint volt, de ezt csak a hazai szolgáltatók fizették. Ennek alapján mi úgy kalkulálunk, hogy a reklámadó mintájára létrehozott Google-adóból a kormányzat évi 10-12 milliárd forint bevételre számíthat.
A Google-adó részleteiről bővebben ebben a cikkünkben olvashat >>