A miniszter hozzátette: támogatja azt az elképzelést, hogy kötelezővé tegyék töltőállomások kialakítását bizonyos parkolószám fölött a nagyobb bevásárlóközpontokban, amivel ez a mennyiség jelentősen növelhető lenne.
Varga Mihály szerint az ösztönző szabályozó környezet mellett az is fontos, hogy az embereket érdekeltté tegyék az elektromos járművek használatában. A konkrétumok között említette a buszsáv használatát, a zöld rendszám bevezetését, valamint az ingyenes parkolóhely használatot lehetővé tevő intézkedések elindítását.
Kiemelte: az állam jelentős összegeket fordít a tömegközlekedésre az adófizetők pénzéből, ezért szeretnék előírni, hogy a Volánbusz vagy a BKV elektromos buszokat is beszerezzen az új járművek vásárlásakor, mivel van már erre kapacitás és lehetőség Magyarországon.
Ráálnak az e-mobilitásra
Varga Mihály kitért arra, hogy az Európai Unióban elsőként Magyarországon fogalmaztak meg kifejezetten az e-mobilitás terjesztését szolgáló tervet. A Jedlik Ányos terv célja, hogy Magyarország Kelet-Közép-Európa vezető országává váljon az e-mobilitás terén – tette hozzá.
Ezért a következő években az uniós források jelentős részét biztosítják kifejezetten ezen célt szolgáló innovációs fejlesztésekre, valamint kutatás-fejlesztési tevékenységekre – mondta.
Az Emobilitás kiállítást a Magyar Elektromobilitás Szövetség rendezte, abból az alkalomból, hogy Budapestre érkezett az eTourEurope elektromos autókból álló konvoja. A kizárólag elektromos energiával működő autók 9 nap alatt 9 európai fővárost érintve mintegy 4200 kilométert tesznek meg demonstrálva, hogy Európa bejárható e-autókkal.
Ungár János, a szövetség nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke kiemelte: példaértékű az az együttműködés, amit a magyar kormány felvállalt az e-mobilitás terjedésének elősegítésére.
Külön államtitkárság foglalkozik a Jedlik Ányos program kidolgozásával együttműködve a szakmai szervezetekkel – mondta.