Élet-Stílus

Sült krumpli illatú óriásplakátokkal csalogat éttermeibe a McDonalds

JAKUB PORZYCKI / NURPHOTO / NURPHOTO VIA AFP
JAKUB PORZYCKI / NURPHOTO / NURPHOTO VIA AFP
Azt megteheted, hogy nem nézel oda, de az orrodat nem kapcsolhatod ki – erre épít a gyorsétterem-lánc legújabb kampánya.

A szaglószerveket támadja a McDonalds legújabb reklámja, amelynek első fecskéit Hollandiában már láthatják, pontosabban szagolhatják a járókelők.

A promóvideóban kifejtik, ez az első olyan hirdetés, amelyben maga a szag a reklám, az óriásplakátokon ugyanis sem szöveg, sem kép, sem logó nincsen, csupán egy piros vagy sárga egyszínű felületről van szó. A közterek közepére kiállított szerkezet belsejébe egy tálca sült krumplit tolnak be, a ventillátorokkal ellátott hirdetőtábla pedig kis nyílásokon keresztül eregeti a jellegzetes illatot. A fogyókúrázók szempontjából kicsit alattomos szagtámadás a reklám szerint arra épít, hogy a McDonalds sült krumpliját egyrészt ezerből is felismeri bárki, másrészt nagy eséllyel be is tereli az gyorsétterembe az embereket. Ezek jellemzően az óriásplakátok közelében vannak, így akinél azonnal beüt a krumpliillat, rögtön csillapíthatja is az alattomosan kiváltott nyálelválasztást.

Bizonyított tény, hogy a szag sokkal hatékonyabban kelt tiszta és érzelmes emlékeket az emberben, mint a képek. Azzal hogy belefoglaltuk a népszerűsítésbe ezt az új érzékszervet is, új utat találtunk arra, hogy emlékeztessük az embereket, milyen jó a McDonaldsban

– nyilatkozta az AdWeeknek a cég hollandiai marketingigazgatója, Stijn Mentrop-Huliselan.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik