Élet-Stílus

El ne hidd, hogy azért drágul a repjegy, mert folyton nézegeted

A társaságokat hidegen hagyja, hogy milyen gyakran keresel rá egy útra, nem attól lesz magasabb az ára.

Egyre több helyen terjed az a sztori, hogy jobb, ha óvatosak vagyunk, ha repülőjegyet akarunk venni, mert

minél többször keresünk rá, annál drágább lesz a jegy.

Egy másik böngészőben vagy inkognitó módban foglaljatok jegyet, úgy olcsóbb!

– hangzik el a tanács minden vonatkozó poszt alatt, az indoklás pedig a legtöbbször az, hogy a sütik miatt a cégek látják, hogy milyen járatokra keresünk rá és amikre sűrűbben, azokat idővel csak nekünk megdrágítják.

Nem is tévedhetnének jobban!

Szerettük volna megcáfolni ezt a gondolatmenetet, ezért

  • írtunk két fapados légitársaságnak (Ryanair és Wizz Air), hogy valóban így van-e, illetve
  • tettünk egy próbát mi magunk is.

Hogy nézett ki a próba?

Kitaláltuk, hogy július 3-án Brüsszelbe (Charleroi), 9-én pedig vissza Budapestre szeretnénk repülni a két fapados egyikével. Mindkét társaság kínált jegyeket a kérdéses időpontban: a legolcsóbb jegyek a Ryanairnél 27.888 (8489 + 19.399) forintba kerültek, a Wizznél pedig egy kicsivel kevesebbe, 26.980 (11.990 + 14.900) forintba kerültek.

Ezután másfél héten át

  • az irodai gépünkről inkognitóban,
  • a telefonunkról a céges wifit használva a telefonos alkalmazások segítségével, illetve
  • az otthoni gépünkön inkognitó nélkül

minden egyes nap megnéztük, hogyan változnak a jegyek árai. Azt hittük, legalább minimális eltérés lesz majd, de nem:

a kilenc nap alatt egyik módszerrel sem nőtt az utazások díja.

Mit mondanak a társaságok?

Mindkét megkeresett fapados azt írta válaszában, hogy a képlet elég egyszerű: akik korán foglalnak, hozzájuthatnak a legalacsonyabb árú jegyekhez, míg később, ahogy fogynak a jegyek, a magasabb árúak következnek. Ettől függetlenül időnként vannak különböző promóciók is, de ahogy a Ryanair fogalmaz,

a lekövetés, illetve a sütik használata az árak növelésének érdekében csupán városi legenda.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik