Ez határozottan és világosan ellentmond az arányos közteherviselés elvének és a versenysemlegességnek is – írja az RTL, felidézve, hogy a kormánypárti többség szélsőjobboldali támogatással fogadta el a jogszabályt.
A cégcsoport sajnálattal vette tudomásul, hogy csak saját eszközükkel, a médián keresztül tiltakozhattak az érintettek, mert nem volt társadalmi vita és szakmai egyeztetés a bevezetés előtt, sőt sürgősséggel fogadták el a törvényt.
Emlékeztetnek, hogy az RTL 17 éve jelen van a magyar médiapiacon, aminek legjelentősebb külföldi befektetője. A nyereség komoly részét a magyar piacba forgatták vissza, munkahelyeket teremtettek, élen járnak a magyarországi tartalomelőállításban, világszínvonalú tévés és filmalkotások bemutatásában.
Azt írják, hogy a reklámadó költségvetési hatása minimális, az RTL Magyarország már ma is nagyobb összeggel járul hozzá a közteherviseléshez, mint amekkora a reklámadóból várt teljes állami bevétel. növekvő adóterhelés miatt viszont úgy látják, hogy a versenyszerű nyereséges működés el fog lehetetlenülni.
Szerintük a kormánypárti többség és az ellenzék szélsőjobboldali része ellehetetleníti a magyar médiapiac legnagyobb szereplőjét, ami minden vizsgálatban bizonyította pártoktól és kormányoktól való függetlenségét. Úgy vélik, a reklámadó bevezetésének módja egyértelmű, nyílt támadás a sajtószabadság ellen.
Arra kérik a köztársasági elnököt, hogy ne írja alá a jogszabályt, ami jelentős visszalépés azon az úton, amin a modern Magyarország már végigment és másoknak is irányt mutatott Európába. A levelet Guillaume De Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatója és Andreas Rudas, a Magyar RTL Zrt. igazgatósági elnöke írta alá.
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója arról beszélt mai interjúnkban, hogy gazdasági függetlenségüket törné meg a rendelkezés, ami ellen egyébként van haditervük.