Fotó: RTL Klub/Sajtóklub/Bársony Bence
“Ha Wolf Katiba ennyi pénzt nyomtak volna, már rég világsztár lenne” – jegyezte meg egy Csézyt jól ismerő, szórakoztatóiparban dolgozó informátorunk. Tény, hogy Csézy nevének hallatán sokan kérdeznek vissza értetlenkedve – ki is ő? Nos, utánanéztünk, és pár érdekes dologra bukkantunk.
„Csézy valóban kilóg a sorból, no nem csupán ezért, mert külső megjelenése bármely manekeni (sic!) szempontoknak megfelel, hanem sokakkal ellentétben egyetemi énekdiplomával is rendelkezik, ami hazai popszakmában “fehérhollós” jelenség“ – olvasható az énekesnő helyesírási hibákkal megszórt honlapján.
A Mezőkövesden, 1979. október 9-én született Csézy – a honlap állítása szerint előbb tanult meg énekelni, mint beszélni. Szülei, különösképpen zenetanár édesanyja nagyon fontosnak tartották a magas fokú zenei képzettséget. Az énekesnő 14 évesen nyert felvételt a Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatórium magánének szakára, 2006-ban pedig énekművész diplomát szerzett a Miskolci Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti Karán. Első albuma 2007-ben jelent meg. Egy év múlva ő képviselte hazánkat az Eurovíziós Dalfesztiválon – nem túl nagy sikerrel. Már akkoriban is sokan találgatták, hogy bukkant fel a semmiből a fiatal tehetség, és vajon ki állhat a háttérben.
Nos, az új csillag felfuttatása nem kevés pénzbe kerülhetett lelkes támogatójának. Szakmai informátorunk szerint Csézyék rengeteget költöttek klipforgatásra, dalok vásárlására, zenészek, videokliprendezők, operatőrök, stb. foglalkoztatására. Egy show-bizsztárnak persze öltözködni is kell, így nem véletlen, hogy kedvenc divattervezőjénél egy alkalommal akár másfél milliót is otthagyott.
Hogy mindez megérte-e? A kapcsolati tőke szemlátomást kamatozott. A honlapról kiderül ugyanis, hogy Csézy nemrégiben hatalmas rekordot döntött „Ez az otthonunk“ című dalával, melyből 350 000 (!) példány kelt el.
Fotó: TV2
Mindez hihetetlen, hiszen napjainkban, amikor egy lemezből 5000 darabot is nehéz eladni, ez meglehetősen nagy dolog. A világra szóló lemezeladási rekord (35x platina) azonban máris érthetőbbé válik, ha utánaolvasunk az előadó honlapján. Ott ugyanis kiderül, hogy a dal része egy Magyarországot népszerűsítő programnak, melyet a Magyar Termék Nonprofit Kft., a Magyarok a Piacon Klub, a Nemzetgazdasági Minisztérium , a Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság, valamint a Magyar Turizmus Zrt. támogatott. Ilyen hátszélről álmodhat Wolf Kati is.
Csézy 2007-ben szülővárosától, Mezőkövestől megkapta az „Év embere“ kitüntető címet. Most, 2011-ben valószínűleg az év botránya fűződik majd a nevéhez.
Matyóföld büszkesége a bőrrel is jól bánik
„Csézy egy nagyon híres népművész családból származik a matyó, Kisjankó dinasztiából – írja Csézy honlapja. „Már kiskorában nagyszülei megtanították vele a népműveszet szeretetét (sic!), így egy-egy népművészti tárgy elkészítése sem okoz számára gondot – leginkább bőrből készült tárgyakat szeret készíteni. Ennek kapcsán meghívást kapott Japánból a híres Európa Kiállításra 2001-ben melyen Magyarországot és a Matyó népművészetet képviselte.“