Negyedórás bontásban kaptunk adatokat a hódmezővásárhelyiek, a székesfehérváriak, az egriek, a békéscsabaiak, a kecskemétiek, a miskolciak, a szegediek, a nyíregyháziak és a szekszárdiak rádióhallgatási szokásairól az Inspira Media Research kutatócégtől, akinek a kutatását a RSH (Radio Sales House) portfóliójába tartozó rádiók rendelték meg. Az adatok alapján látszik, mikor és mely rádiók a legnépszerűbbek vidéken, illetve ennek segítségével kideríthető az egyes műsorok eredményessége is. A kutatási adatok – melyek felvételére idén januárban került sor naplós módszerrel – azt mutatják, hogy több városban csökkent a hálózatos Rádió 1 hallgatottsága a reggeli műsorsávban is, miközben tovább erősödtek a helyi adók. Néhány további várossal kapcsolatban is kaptunk adatokat, de ott nem napi bontásban.
Hódmezővásárhelyen a Rádió 7 toronymagasan vezetett
Az adatok közül az egyik legérdekesebb a hódmezővásárhelyi Rádió 7, melyet a januári mérés idején a helyi, 18 és 59 év közötti lakosok 59,7 százaléka választott, és ezzel a legnagyobb helyi elérésű adó lett, és még némi növekedést is képes volt felmutatni a megelőző évi méréshez képest. (A helyi piacon vezető Rádió 7-nek egyébként a Kisbíró Kft. a tulajdonosa, annak pedig Égető Gyula hódmezősávárhelyi lakos.) A Rádió 7 erősségét mutatja az is, hogy Hódmezővásárhelyen egyetlen másik adó sem érte el a Rádió 7 napi hallgatottságának még a felét sem, és azt csupán az állami Petőfi Rádió közelítette meg 29,2 százalékos napi eléréssel. A harmadik legnépszerűbb rádió helyben a Szegedről átsugárzó Rádió 88 lett a maga 19,1 százalékával.
Békéscsabán a Vajna-féle Rádió 1 nem tudta kiütni a helyi Rádió 1-et
Érdekesen alakul a rádiós piac Békéscsabán is, ahol egy névhasználati vita is zavart okoz, hiszen Andy Vajna kormánybiztos rádiós hálózata, a Rádió 1 is fogható a területen, és vele szemben a több évtizedes múlttal rendelkező helyi Rádió 1 Békéscsaba is tovább üzemel, pedig utóbbi majdnem elvesztette frekvenciáját nemrégiben, és csak a Médiatanáccsal való pereskedésnek köszönhetően volt képes fennmaradni. A számok azt mutatják, hogy a kormánybiztos rádiója egyelőre csak közepesen sikeres a viharsarki városban, hiszen vele szemben a helyi Rádió 1 Békéscsaba még tovább is növelte előnyét 43,8 százalékos napi elérésre a 18-59-es korosztályban, míg a Vajna-féle hálózatos Rádió 1-nek be kellett érnie 31,9 százalékkal. A Vajna-féle Rádió 1 főleg csak a Balázsék című műsor kezdetekor tud nagyobb erőt mutatni: a kora reggeli műsorsáv – fej-fej melletti eredménye – után a Rádió 1 Békéscsaba egész napra átveszi a vezetést és a délutáni műsoridőben sem tudja a hálózatos adó befogni. Érdekes az is, hogy napon belül előfordul, hogy a Mega Rádió hallgatottsága is elérte a hálózatos Rádió 1-ét.
Egerben az FM 7 kiütötte Vajnát
Egerben is érdekesen alakul a helyzet, itt a helyi FM 7 képes volt átvenni a vezetést a Vajna-féle Rádió 1-től, miközben a hálózatos adó hallgatottsága a térségben egyedüliként bezuhant. Az FM 7 a mérés szerint gyakorlatilag egész nap uralja a piacot.
Mészáros Lőrinc rádióján csüngtek a kecskemétiek
Már beszámoltunk róla, hogy Kecskeméten a Gong Rádió már hosszú ideje piacvezető, és ez egyelőre nem változott meg azután sem, hogy Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester lett tavaly ősszel csendben a többségi tulajdonos, és csak a fideszes vezetésű önkormányzatnak maradt némi tulajdonrésze. A most megkapott negyedórás bontású adatokból az is látszik, hogy a Gong Rádió az egyetlen helyi adó, amelynek kora este is erős a hallgatottsága, és ebben jelentősen eltér a többi adótól. A Gong Rádiót a Petőfi és a Kossuth sem tudta megközelíteni.
Miskolcon a Rádió M vezet, a Rádió 1 nem tudta megverni a helyi adót
Miskolcon a Rádió M számít piacvezetőnek. A helyi adót sem a reggeli, sem a délutáni idősávban nem tudta megverni a hálózatos Rádió 1. A kutatás szerint a Rádió M napi elérésének (47,5 százalék) a felét sem éri el a hálózatos adó (22,2 százalék).
Nyíregyházán a Sunshine volt a piacvezető
Nyíregyházán két helyi adó csatázik egymással. Januárban a Sunshine FM (35,3 százalék) volt a piacvezető, és a második helyre szorult a Retro Rádió (31,1 százalék). A Sunshine szinte egész nap verhetetlen, és a két helyi adótól messze lemaradt a hálózatos Rádió 1, amelynek a napi elérése délelőtt 10 órakor fele volt a Sunshine FM elérésének.
Szegeden a Rádió 88 mindent visz
Szegeden egyetlen rádió sem képes megszorítani a Rádió 88-at (55,4 százalék). A városban a második leghallgatottabb adó az országos Petőfi Rádió, amelynek hallgatottsága kétszer nagyobb a hálózatos Rádió 1-nél.
A székesfehérváriak a Fehérvár Rádiót szeretik leginkább
Székesfehérváron nagy fölénnyel rendelkezik a Fehérvár Rádió (36,4 százalék), kétszer annyian választják műsorait, mint a hálózatos Rádió 1-ét.
Szekszárdon az Antritt a legnépszerűbb
Szekszárdon a helyi adó, a Rádió Antritt (49,9 százalék) a leghallgatottabb, elérése reggel 7 órától délután 16 óráig magasabb mint a hálózatos Rádió 1-é (37,1 százalék).
Veszprémben a helyi adó, a Méz Rádió év elején tovább növelte napi hallgatottságát (32,8 százalék).
Pécsett a Vajnával hálózatban működő helyi hálózatos Rádió 1 az országos állami Petőfi Rádióval versenyez. A januári mérés ismét megerősítette azt a tavalyi tendenciát, hogy folyamatosan csökken a hálózatos Rádió 1 hallgatottsága, miközben a Petőfi Rádióé emelkedik.
Balassagyarmaton erős a rádióspiaci verseny. Nógrád megyére jellemző, hogy az emberek több adót is hallgatnak naponta. Így, a helyi rádió az országos állami adókkal versenyez, de év elején tovább erősödött a helyi híreket sugárzó Megafon Rádió hallgatottsága (27,2 százalék). Néhány százaléknyi hátrányban van viszont a Petőfi Rádió 30,1 százalékához képest. A Megafon után következik a Kossuth Rádió (25,7 százalék), majd a Rádió 1, mely jócskán lemaradva 17,7 százalékot produkált a nógrádi városban.