Igazából nem is egy hétalvóról van szó: a Grow Cannon játék célja felébreszteni valakit, aki szó szerint ezerrel alszik. Mi egy kis ágyúval lövéseket, összesen tízet adhatunk le az alvó és az ágyú közti területre, az alvóval együtt összesen hét helyre. (Az alvót nem érdemes lőni, mert úgy alszik, hogy ágyút lehet sütögetni a füle mellett.) Minden lövésnek következménye van, és általában a valamelyik szomszédos pozícióban is történik valami. A lövéseink jó esetben felértékelik annak a pozíciónak a szintjét (pl. a becsapódás után megjelenik egy mozdony), rossz esetben lerombolnak valami addig elértet, minden mindenre kihat és összefügg. A tíz lövés után pedig azt láthatjuk, hogy az aktuális helyzetben hogy tudjuk ébredésre késztetni az alvót – a pozíciókban lévő összes ébresztésre alkalmas tárgy, lény támadásba lendül, és ébreszt valamennyit az alvón. A cél pedig az, hogy az ezer alvópont teljesen elfogyjon – vagyis az ébredés.
Ez tán kissé bonyolultan hangzik elsőre, de próbálgatva, konkrét példával hamar megérthető minden. Jó kis taktikai játék ez, ahol sok próbálgatás is elkél a (nem túl közeli, ezért értékes) sikerhez, és még a grafika is aranyos, bár a zenét a sokadik próba után valószínűleg nincs ember, aki ne kapcsolná ki.