Tech

A HP-nek nem kell több olcsó tablet

Bátky Zoltán
Bátky Zoltán

tech-újságíró és zenész. 2015. 12. 04. 14:00

Úgy tűnik, nem csak az Apple az egyetlen tech-cég, amely már nem szeretne olcsó kategóriás kütyükkel foglalkozni. A HP a prémium kategóriában erősítene, persze ott erős lesz a közdelem az alma-rajongókkal.

Miután 2013-ban megjelent a HP Slate 7, a kétbetűs cég (melyet az ASUS-SNSV poén után olykor dy-ként is emlegetnek) erőteljesen ráfeküdt a combos, de jó áron kapható Androidos táblagépek forgalmazására, remélve, hogy a sűrű fillér-ritka forint elve náluk is beválik. Utódként érkezett HP7 G2, mely szintén ugyanabban az árban mozgott, mint elődje, ám finoman szólva nem robbantotta le a csillagokat az égről, bár az eladásai nem voltak rosszak. Éppen ezért a cég a CyberMonday keretein belül szépen kitakarította a raktárait, majd úgy döntött, búcsút int az olcsó táblagépek forgalmazásának, és inkább abban az árkategóriában próbál szerencsét, ahol az Apple iPad lakik.

“Arra a területre fókuszálunk, ahol a profit, valamint a növekedés található, és a jövőben nem üldözzük az alsókategóriás táblagépek piacának tévképzetét. Helyette inkább az üzleti mobilitást, az egészségügyet, valamint az oktatást állítjuk a középpontba” – mondta Ron Coughlin elnök.  Ez értelemszerűen azt jelenti, hogy az árcédulák olyasmi értékeket fognak mutatni, mint amilyenek az Apple terméken fityegnek. A legolcsóbb HP tablet például innentől kezdve a 299 dolláros Pro Tablet 408, mely nyolc és tízhüvelykes kivitelben érhető el, Intel Atom chippel, valamint Windows 8.1 operációs rendszerrel. A legolcsóbb Androidos modell pedig a HP Pro Slate 8, mely 499 dollártól érhető el ARM Qualcomm Snapdragon 801-gyel, illetve Android 5.0-val. Ez az árazás egészen hasonló, mint az Apple esetében, ahol a 7,9 hüvelykes iPad Minik 269-399 dollár között tanyáznak, míg a 9,7 hüvelykes iPad Air 399 dollártól startol.

Annyi biztos, hogy a HP-nak nehéz dolga lesz, hiszen az Apple termékeivel kapcsolatban a megrögzött ellenzők is elismerik, hogy minőséget képviselnek, miközben az olcsóról átnyergelni a drágára mindig macerásabb vállalkozás. Arról nem is beszélve, hogy még mindig sokan gondolják úgy, hogy azonos áron inkább egy almás terméket vásárolnak, semmint a kétbetűset, mert előbbivel lehet jampizni, utóbbi viszont nem annyira trendi és szexi márka.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.