Zaránk, 2007. február 28.
Csintalan Lajosné beállítja a televíziót az otthon társalgójában. A Heves megyei Zaránkon a helyi és környékbeli mintegy félszáz nyugdíjasról gondoskodnak. Az egykori iskolát (volt kúria) alakították át a pályázatokon nyert támogatásokból nyugdíjas központtá. Itt működik az öregek napközije, az idősek klubja, és az idősek otthona. A bentlakó és napközis nyugdíjasoknak kedvezményes áron naponta többszöri étkezést biztosítanak, programokat szerveznek, és állandó egészségügyi felügyelet van. 
MTI Fotó: H. Szabó Sándor
Média

Menekülőre fogták a TV2 munkatársai

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 04. 18. 11:38

A 24.hu információi szerint pár hét leforgása alatt öten távoztak a TV2 hírszerkesztőségéből. Nem tudtak azonosulni az új vezető stílusával, szellemiségével. Megkeresésünkre a TV2-nél azt mondták, nincs rendkívüli helyzet, bár igaz, hogy nagy a fluktuáció a médiapiacon. Ők egyébként négy ember távozását ismerték el.
Korábban a témában:

Helyreigazítás

A 2017. április 18. napján internetes oldalunkon megjelent, „Menekülőre fogták a TV2 munkatársai” című cikkben valótlanul állítottuk, hogy a Kutya magazin tulajdonosa Tóth Tamás Antal. A valóság ezzel szemben az, hogy Tóth Tamás Antal nem tulajdonosa „a Kutya” elnevezésű lapnak, a lap egy civil egyesület tulajdonában van, Tóth Tamás Antal ennek az egyesületnek a társadalmi munkájában vesz részt.

Úgy tudjuk, a távozók közül négyen maguk mondtak fel, míg egy külpolitikai szerkesztőt elküldtek nem sokkal azután, hogy kifejezte nemtetszését a Tények működésével kapcsolatban. A felmondások alig pár nappal követték egymást. Több régi kolléga is elment.

A saját döntéséből távozók között van Kertész Ádám riporter is, aki három és fél évet töltött a TV2-nél. Róla informátorunk így fogalmazott:

Ádám volt a távozók közül a legrégebbi és legmegbecsültebb munkaerő, aki mindig fontos híreket hozott.

Kertész most mégis úgy döntött a távozás mellett, hogy egyelőre még keresi az új munkahelyét, vagyis biztos állását adta fel a bizonytalanságért.

Egy másik távozó a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester által felvásárolt Echo TV-nél folytatja pályafutását.

Nem jöttek ki az új főnökkel

A mostani távozásoknak a TV2 belső ügyeire közeli rálátással bírói informátorunk szerint elsősorban ahhoz van köze, hogy a hírigazgatóságon többen sem jöttek ki Tóth Tamás Antallal a vezetői stílusa miatt, illetve nem tudtak azonosulni az általa képviselt szellemiséggel.

A Kutya magazin tulajdonosaként is ismert Tóth Tamás Antalt idén januárban nevezte ki az Andy Vajna-féle TV2 a Tények élére helyettes vezetőnek. Ezt megelőzően az MTVA Újmédia és Teletext Kft. felügyelőbizottságának volt a tagja, de onnan menesztették azután, hogy megírtuk: jelenleg 5 éves cégbírósági eltiltás alatt van, mivel adóhátralékot is hátrahagyva kényszertörléssel szűnt meg egy tulajdonában lévő cég. Fürst-Borsos Ádám, a hírigazgatóság kommunikációs menedzsere korábban kérdésünkre elismerte, hogy tudtak Tóth Tamás Antal előéletéről, ám nem tartották aggályosnak a felvételét, mivel nem cégvezetői feladatai vannak, hanem szakmai munkát végez, és ehhez kiváló referenciákkal rendelkezik.

Munkaerő kerestetik

A mostani távozási hullámot egyébként már megelőzte egy másik, amikor nagyjából hasonló létszámban távoztak emberek a Tényektől. Akkor hagyta ott a newsroomot Kunfalvi Nóra, aki a Juhász Pétert lejárató riportjáról vált ismertté.

Úgy tudjuk, a mostani távozással nagyjából nyolcra apad a Tények newsroomjában dolgozók létszáma, ráadásul van olyan távozó is, aki rendkívüli felmondással élt, így a felmondási időtől el kellett tekinteni. Egy informátorunk szerint emiatt most gyakornokokat bevetve próbálják áthidalni a létszámhiányt.

TV2: Nincs rendkívüli helyzet

A 24.hu még hétfőn megkereste Tóth Tamás Antalt, valamint kérdéseket küldtünk a TV2 sajtóosztályának és Fürst-Borsos Ádámnak, a hírigazgatóság kommunikációs menedzserének arról, hogy mi a távozások oka, igaz-e hogy az érintettek nem tudtak azonosulni a Tóth Tamás Antal által képviselt szellemiséggel, illetve igaz-e, hogy egy munkatárs rendkívüli felmondással élt, és mi volt annak az oka, ami miatt a TV2 kénytelen volt a felmondási időtől is eltekinteni. Megkérdeztük azt is, hogy a Tények newsroomjában hányan dolgoznak, illetve mikorra tudják megoldani a létszámhiányt. Választ Fürst-Borsos Ádámtól kaptunk:

Az elmúlt időszakban eltérő indokokkal négyen távoztak a Tények stábjától. Az érintettek nem járultak hozzá, így részleteket ezzel kapcsolatban nem áll módunkban közölni. Mint azt nyilván ön is tudja, nagy a fluktuáció a médiapiacon, a legtöbb médiatársaságnál minden téren vannak hasonló mozgások. A TV2-nél folyamatos a beruházás, a csatorna folyamatosan fejleszti a hírműsorait, ha kell bővíti az apparátust. Jelenleg megfelelő mennyiségű szakember áll rendelkezésre minden területen, nincs rendkívüli helyzet. A TV2 Tények, mint a hírigazgatóság többi műsora is a hírigazgató szakmai irányítása alatt zajlik. Tóth Tamás Antal is e szerint végzi a munkáját.

Felbukkant még egy TV2-s informátor

Fenti cikkünk megjelenése után jelentkezett nálunk még valaki, nevezzük R.-nek, aki szerint a Tények Newsroom-ban az eltávozók nélkül jelenleg nem 8 fő, hanem több mint 25 ember (szerkesztők és riporterek) dolgozik. Igaz, a szabadnapok miatt nem egyszerre dolgoznak.

Azt állítja továbbá, hogy a cikkben említett külpolitikai szerkesztővel kapcsolatban félrevezető, hogy azután küldték el, hogy kifejezte nemtetszését a Tények működésével kapcsolatban. A “nemrég felvett idősebb hölgynek a Newsroom-ban alkalmazott modern technikával voltak problémái, ezeket az idő előrehaladtával sem sikerült leküzdenie”, ezért kellett tőle búcsút venni.

Az informátor szerint Kertész Ádám valóban jó témákat hozott, és jól csinálta amit csinált, de a “legbecsültebb munkaerő” kifejezés nem állja meg a helyét, mert a Tények jelenlegi csapatában is jó páran vannak, akik Kertész Ádámmal minimum egy lapon említhetők. R. szerint korábbi forrásunk bár tisztában lehet egy-két dologgal, vagy direkt ferdíti az infókat, vagy nem lát rá a valódi munkára, morzsákból következtet és ezért állít néha valótlant. R. azt mondja: “Aki komolyan elhiszi, hogy 8 emberrel meg lehet csinálni egy Tények+Tények Extra adást, az még nem látott TV-t belülről.”

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. augusztus 27.
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az új Solaris-Skoda trolibuszok sajtóbemutatóján a BKV X. kerületi  Zách utcai trolibuszgarázsában 2015. augusztus 27-én. Napokon belül megkezdődik a 36 új trolibusz tesztüzeme Budapesten, amelyek „önjáróak”, akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre.
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.