Üzleti tippek

Hitelessé tenné a kormányt az új PR-igazgató

A miniszterelnöki kabinet PR-igazgatója komoly szakmai háttérrel vállalta el a posztot. Mint Rózsa Gyöngyi a FigyelőNetnek elmondta, szakmai kihívásnak tartja a kormány reformjainak kommunikálását, célja, hogy hitelessé tegye a kormány programját.

Rózsa Gyöngyi lapunknak elmondta, fejvadászon keresztül, több hónapos pályáztatással kapták meg az állást, a kiválasztás olyan profi volt, mint az üzleti életben. A 39 éves PR-szakembert és társait 120 jelentkező közül választották ki. „Nem tartok attól, hogy beskatulyáznának azért, mert a kormánynak dolgozom, bár ennek lehetőségét magam is látom. Elsősorban szakmai alapon vállaltam el a megbízatást” – hangsúlyozta Rózsa Gyöngyi. Hozzátette: első feladata egy stratégia és egy szervezett csapat kialakítása, ezt követően kell végrehajtania a stratégiát, amelynek eredményességét – reményei szerint – majd kutatások is vissza fogják igazolni. „A legfontosabb feladat, hogy a reformok célcsoportja jobban megértse, miért van szükség minderre, és ezáltal növeljük a kormány hitelességét” – mondta a frissen kinevezett PR-igazgató.

Profi PR-os

Rózsa Gyöngyi egyébként angol-orosz szakos tanárként végzett és tevékenykedett egy ideig, ezt követően azonban, a Bálint György Újságíró Akadémia elvégzését követően a Budapesti Fesztiválzenekar PR-osa lett. 1998-ban egyébként már dolgozott egyszer a politika közelében: öt hónapig – az akkor egyébként Fidesz-vezetés alatt álló – Szociális és Családügyi Minisztérium sajtóosztályának volt a munkatársa. 2000-ben került a Noguchi Porter Novellihez, ahol mint ügyfélkapcsolati igazgató dolgozott. Itt a UPC chello csomagjának Forma 1-es kampányáért a nemzetközi PR-szövetség IPRA-elismerő oklevéllel is méltatta munkáját. A szakember 2005-ben került a Lowe GGK-hoz, ahol az ő feladata lett az egész PR-divízió felépítése. Munkájának köszönhetően is a cég elnyert több közbeszerzési pályázatot, így ők tervezték és hajtották végre a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak a Gazdasági Versenyképesség Operatív Programot (GVOP) és a Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Programot (KIOP) népszerűsítő kampányokat.

Profi csapat

Rózsa Gyöngyi szerint profi csapatot sikerült kiválogatni a miniszterelnöki kabinetbe, a saját szakterületén valamennyi szakembert kiválónak tartja. „Demcsák Zsuzsa is jó választás volt szerintem, hiszen fiatal, lendületes és profi kommunikátor, ráadásul közgazdász végzettségű és több nyelven beszél” – véli az új PR-igazgató.

Miniszterelnöki kabinet segíti a kormány és a kormányfő munkáját 2007. március 19-étől. A Danks Emesét váltó új kormányszóvivő Demcsák Zsuzsa lesz, de a kormány kommunikációjában munkamegosztás lesz: az aktuálpolitikai kérdések, a politikai csatározások Gál J. Zoltánhoz tartoznak majd, Demcsák feladata a reformok világos kommunikációja lesz. A kabinetfőnök helyettesi posztját szakállamtitkári rangban Pimper Richárd, a miniszterelnöki kabinet stratégiai kommunikációs főigazgatói helyét Baráth Péter tölti majd be. A kormányzati kommunikáció marketingkommunikációs részlegét Kirsch Zsuzsa irányítja majd, a PR-igazgató Rózsa Gyöngyi, a kabinet szakpolitikai igazgatója Tóth András lesz. Valamennyien az üzleti életből jöttek. A miniszterelnöki kabinet kormányzati kommunikációs igazgatójává Gyurkovics Tamást nevezték ki, a miniszterelnöki programokat pedig Teiszler Zoltán szervezi majd.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik