Üzleti tippek

SMS és e-mail segítségével bátrabban ismerkedünk?

Az IBM tanulmánya szerint egyre többen használják a technológiát ismerkedésre, kapcsolatteremtésre.

A technológiának az ismerkedésben betöltött szerepét vizsgálva kiderül, hogy az SMS-ek és e-mailek egyik nem várt előnye az, hogy segítségükkel minden hatodik európai (18 százalék) magabiztosabbnak érzi magát a potenciális új partnerrel történő megismerkedés első lépésének megtételekor.

Számos esetben a nők már magabiztosabbnak bizonyulnak, mint a férfiak: a spanyol és a holland nők esetében a legvalószínűbb, hogy ők teszik meg az első lépést (Spanyolországban 17 százalék a nők javára a férfiak 12 százalékával szemben, Hollandiában ugyanez az arány 18 százalék a 10 százalék ellenében). Nem csupán könnyű, biztonságos és elegáns az effajta ismerkedési mód, de az SMS-en vagy e-mailen keresztül kapott visszautasítás kevésbé nyilvánvaló és kevésbé sérti a büszkeséget is.

Svédországban a válaszadók 25 százaléka vallotta, hogy a lehetőség magabiztosabbá teszi, ezen belül a férfiak képviselnek nagyobb arányt (31 százalék, szemben a nők 20 százalékával). Az Egyesült Királyságban a 30 éven aluliak érzik magukat magabiztosabbnak az első lépés SMS-en vagy e-mailen történő megtételében, 30 százalékuk pedig azt mondta, hogy a lehetőség teljesen megszünteti félelmeiket. A 31 és 50 év közöttieknek csupán 9 százaléka, míg az 50 év felettieknek 5 százaléka ért ezzel egyet.

Az interneten keresztül történő ismerkedés Németországban és Olaszországban a legnépszerűbb, ahol a számítógép-tulajdonosok 13 százaléka próbálta már. A britek és a hollandok a legkevésbé nyitottak ezen a téren, csupán 7 százalékuk ismerkedett valaha az interneten.

Kétszer annyi francia férfi (14 százalék) használja ki az internet nyújtotta ismerkedési lehetőségeket, mint nő. Az olaszok 14 százaléka vallja, hogy élt már a lehetőséggel.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik