A Portfolio gazdasági konferenciája Budapesten
Pénzügy

Spéder Zoltán újra vezérigazgató lett, és sorra nyeri a személyiségi jogi pereket

24.hu
24.hu

2016. 12. 16. 16:51

Korábban a témában:

A SD-Pro Invest élére került Spéder Zoltán, miután megvette a céget – írta a hvg.hu.

Rohamtempóban folytatja a cégcsoportja átalakítását Spéder Zoltán: a hónap elején megvette a SD-Pro Invest Zrt.-t, amelynek rögtön vezérigazgatója is lett. A bő egy éve alapított SD-Pro a Spéder-munkatárs Mártonné Uhrin Enikő eddig alvó cége. Korábban pedig az a Bán Zoltán tulajdonolta, aki az egyik vevője volt a Net Média Zrt.-nek, annak a korábbi Spéder-cégnek, amely például a Portfolio.hu-t adja ki.

Ez a társaság október végén került ki Spéder kezéből, amikor megvette a NET2016 Kft., amely mögött Bán, a Net Média vezérigazgatója, Balogh Gabriella, aki Spéder-féle CEMP igazgatósági tagja (aki az Index.hu-nál is ilyen tisztséget töltött be november elejéig) és Lantos Csaba üzletember áll.

Spéder az új vállalkozásait magánemberként veszi a nevére, ahogy a SD-Pro Investnél is, úgy a cemp-x online Zrt.-nél is így az egyedüli részvényes. Ezek a befektetési cégek egyelőre üresek, további tranzakciók előkészítésére szolgálnak.

Lejárató sajtókampányt indítottak ellene

Spéder ellen a kormány hadjáratot hirdetett, ami a személye ellen irányuló, lejárató médiakampánnyal vette kezdetét idén ősszel. A kormányzati leszámolással egy időben az ügyészség eljárást is indított a bankárral szemben. Jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel, tőkebefektetési csalással és más bűncselekményekkel vádolják. Az MNB is megbüntette a takarékbankos cégcsoportját.

Miután a bankár kegyvesztetté vált, az FHB Jelzálogbank valamennyi vezető testületéből kisöpörték munkatársait, helyükre Mészáros Lőrinc emberei kerültek.

Spéder Zoltán szeptemberben személyiségi jogi pereket indított a kormánypárti sajtóban megjelent lejárató cikkek miatt. Elsőként a TV-t perelte be, amelynek Tények című műsorában “Rejtőzködő milliárdosok”címmel készített róla riportot Kunfalvi Nóra. A bíróság Spédernek adott igazat, és közel 6 millió forint kártérítést ítélte Andy Vajna televízióját. A bíróság kiemelte, hogy a TV direkt úgy rakta össze a sértő állításokat, hogy az üzletembert egy pénzéhes, mindenkit eltaposó bankárként tüntesse fel.

Első fokon a Habony-féle bulvárlap ellen is megnyerte pert.

(Kísérőképünkön Spéder Zoltán (b) és Lázár János (j) látható)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.