Közélet

Nem jött be a revolverezés, Spéder pert nyert a Habony-féle bulvárlap ellen

A hvg.hu információi szerint csütörtökön a Fővárosi Törvényszék még nem jogerős, elsőfokú ítéletében az FHB-vezér és Index-tulaj Spéder Zoltán vállakozónak adott igazat a Ripost nevű, Habony Árpádon keresztül a kormányhoz köthető bulvárlap ellen. A lapot kötelezték, hogy 15 napon belül szedjék le a sérelmezett fényképeket. A Habony-médiagépezet része azonban továbbviheti az ügyet másodfokra.

A Ripost július 6-án lesifotókat közölt Spéder Zoltánról és Stumpf István alkotmánybíróról, amint lenge szerelésben a Batthyány téri vásárcsarnokban beszélgetnek. Ómolnár Miklós lapja arra hivatkozott, hogy „kötelességük” feltárni a közügyeket, a bíróság viszont nem fogadta el ezt az érvelést.

A hvg.hu úgy tudja, hogy keresetében Spéder Zoltán arra hivatkozott, hogy

tudta és engedélye nélkül fotózták, majd az így készült felvételeket sértő szöveg kíséretében nyilvánosságra hozták.

Arra hivatkozott, hogy bár közszereplőnek is számít, a képek nem közszereplés, hanem „magánéleti események” alkalmával készültek róla.

Stumpf István korábbi kancelláriaminiszter nem szólalt meg az ügyben, az atv.hu-nak azt mondta, alkotmánybíróként nem minősítheti a róla szóló cikkeket, mert ez politikai megnyilvánulásnak számítana.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.