Belföld
Budapest, 2015. szeptember 26.
Utasok várnak a 4-es metró automata szerelvényének indulására a Keleti pályaudvar megállóhelynél 2015. szeptember 26-án. Ettõl a naptól a teljes üzemidõben jármûkísérõ személyzet nélkül közlekednek az automata szerelvények a vonalon.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

167 milliárd forintot loptak és csaltak el a 4-es metró építésekor

24.hu
24.hu

2017. 01. 16. 15:20

Korábban a témában:

Mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházása során jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), és az Európai Bizottság 76,6 milliárd forintos büntetés megfizetésére kötelezheti Magyarországot – közölte hétfői budapesti sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.

Csepreghy Nándor a metróberuházást Magyarország 13 éves európai uniós története legnagyobb fejlesztésének és legnagyobb korrupciós ügyének nevezte.

Közölte, az OLAF szerint a korrupcióval és szabálytalansággal érintett szerződések összege 272 milliárd 823 millió 488 ezer 215 forint.

Brüsszel azt állítja, hogy 167 milliárd forintot elloptak vagy elcsaltak, ezért ezt a pénzt az európai hatóságoknak és a magyar kormánynak vissza kell követelnie – tette hozzá.

Ebből a pénzből 76,6 milliárd forint az, amit uniós fejlesztésként fizettek ki, és ez az az összeg, amit a brüsszeli nyomozati jelentés szerint visszakövetelhetnek Magyarországtól

– mondta az államtitkár.

Lázár János múlt csütörtöki kormányinfóján már említette a jelentést. Ő súlyos bűncselekményekről, csalásról, korrupcióról, kartellgyanúról, hivatallal való visszaélésről beszélt.

Demszky reagált

Az Index szúrta ki, hogy Demszky Gábor volt főpolgármester egy blogbejegyzéshez fűzött hozzászólásában szólította fel Lázárékat, hogy tegyék nyilvánossá az OLAF-jelentést

Nem tartom véletlennek, hogy titkosan kezelik

– írta, hozzátéve, amíg nem hozzák nyilvánosságra a jelentést, nincs értelme cáfolni a vádakat, mert újabbakat húznak elő, ezt a játékot a végtelenségig lehet folytatni, a Habony-művek eszköztára végtelen és a gátlástalansága miatt vált hírhedtté.

Szerinte a megoldás az lenne, ha ritkítanák a 7-es buszcsaládot és megszüntetnék a buszsávot a Kossuth Lajos utcától. Ezzel újraélesztenék a város legzsúfoltabb sugárútját és a 4-es metrón is többen utaznának.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Charleroi, 2017. szeptember 19.
A Ryanair ír légitársaság repülőgépei a belgiumi Charleroi repülőtéren 2017. szeptember 19-én. A cég több mint 2000 járatát törölte, ebből 143 Belgiumból induló járatot pilótahiány, a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége, a sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.