Az először 1987-ben megrendezett World Solar Challenge-t utoljára 2015-ben tartották meg. A 2017-es verseny helyi idő szerint vasárnap reggel indult az észak-ausztráliai Darwinból, a győztes jármű pedig szerdán délután érte el a déli Adelaide-ben található célt. A küzdelemben idén 41 csapat vett részt.
Másodikként a Michigani Egyetem járműve haladt át a célon, a harmadik hely pedig a belga csapaté lett.
A holland autó már a küzdelem elején átvette a vezetést, és végig az első helyen maradt. A Nuna 9 37 óra, 10 perc és 41 másodperc alatt teljesítette a távot – az idei menet nagyjából 4 órával volt hosszabb, mint a 2015-ös. A Nuonnak az erős széllökések miatt idén változtatnia kellett a jármű vezetési stratégiáján.
A verseny az utóbbi időkben a világ egyik legfontosabb innovációs kihívásává vált, ahol a fejlesztők megmutathatják legújabb alkotásaikat. A World Solar Challenge-n korábban olyan személyek is részt vettek, mint a Google társalapítója, Larry Page, vagy a Tesla társalapítója, Jeffrey Brian Straubel. A versenyen elért eredményeik jelentősen fellendítették a karrierjüket.
A World Solar Challenge legjelentősebb kategóriája a versenyautóké, a küzdelemsorozatban azonban a hétköznapi közlekedésben használható járművek versenyét is megrendezik. Utóbbi még nem ért véget, az élen jelenleg egy másik holland csapat áll.
A verseny során a csapatok tárolhatnak némi energiát autójukban, a járművek energiaellátását azonban többnyire napenergiával és mozgási energiával kell biztosítani. A csapatok helyi idő szerint reggel 8 és délután 5 között haladhatnak Ausztrália középső, sivatagos régióján keresztül.
(Via: Phys.org, kiemelt kép: a 2013-as bajnok autó, a Nuna 7, fotó: Wikimedia Commons/GTHO)