A YouTube egy ideje már nem csupán videómegosztó, hanem sokaknak megélhetési forrás is, ha szabad így definiálni egy olyan internetes felületet, amin keresztül a felhasználó dollárok tízmillióit keresi meg évente. Ehhez persze azért tenni is kell valamit, még ha nem is feltétlen úgy néz ki, hogy testet és szellemet megdolgoztató módon, de nem lehet csupán a semmiből kitömni a kasszát. A Forbes összeállított egy impozáns listát, ami jól illusztrálja, hogy mi pénzt lehet összeszedni abból, hogy mások néznek valakit a YouTube-on. (A sorszámozás senkit ne tévesszen meg, a lista 10 fős, csak vannak holtversenyek.)
9. (holtverseny) – Colleen Ballinger: A PsychoSoprano nevű csatornát üzemeltető hölgy 5 millió dollárt (1,5 milliárd forint) hozott össze idén.
9. (holtverseny) Rhett and Link: A páros szintén ötmillió dollárral gazdagodott idén, bár hozzá kell tenni, hogy ezért olyan vendégeket szállítanak a Good Mythical Morning című reggeli beszélgetős műsorukba, mint Daniel Racliffe és Amy Schumer.
7. (holtverseny) – German Garmendia: a három különböző csatornán 48 millió feliratkozóval büszkélkedő chilei komikus, zenész, énekes, és író, keményen hadaró fiatalember 5,5 millió dollárt (1,63 milliárd dollár) mondhat magáénak az idei évben.
7. (holtverseny) – Markiplier: Polgári nevén Mark Fischbach, aki 15,7 millió feliratkozóval rendelkezik, és szintén 5,5 millió dollárral hízott a bankszámlája.
A YouTube megadta nekem azt a szabadságot, hogy az legyek, aki akartam lenni, és azt csinálhassam, amit akartam, hogy véghezvigyek.
5. (holtverseny) – Tyler Oakley: a hatmillió dolláros (1,78 milliárd forint) évet záró LMBTaktivitsta 2015-ben adta ki Binge című bestsellerét, majd pedig csatlakozott Ellen DeGeneres cégéhez. Naplószerű videós anyagairól azt mondja, a marginális hangok szócsöve.
5. (holtverseny) – Rosanna Pansino: szintén hatmillió dollárral hasít, és úgy gondolja, hogy a szórakoztatás egy rendkívül érdekes időszakát éljük, ami számára azt jelenti, hogy molekuláris makarónit, és Halálcsillag sütit készít.
4. Smosh: Az Anthony Padilla és Ian Hecox páros nem kevesebb, mint hétmillió dollárral (közel 2,1 milliárd forint) tömte ki a zsebét, bár hozzá kell tenni, hogy ők egyébként a YouTube műfaj úttörőinek számítanak, hiszen 2005-ben kezdték az ipart. Jelenleg hét csatornájuk üzemel, számos szponzorral megtámogatva.
3. Lilly Shing: a kanadai születésű hölgy sűrűn emlegeti Punjabi-örökségét, aminek talán szerepe van abban, hogy 2016-ban 7,5 millió dollárt (2,22 milliárd forint) keresett.
2. Roman Atwood: a fickó humoros mutatványai odáig repítették őt, hogy 70 százalékkal több zsozsót hozott össze 2016-ban, mint korábban, ami 8 millió dollárt jelent (2,4 milliárd forint), és már olyan szponzorai vannak, mint a Scott budipapír.
1. PewDiePie: ezt a fickót csak az nem ismeri, aki még mindig csupán az újságokból tájékozódik, hiszen az elmúlt napokban tele volt vele az internet, tekintve, hogy azt mondta, ötvenmillió feliratkozó után törli a csatornát. Megtette, de nem úgy, ahogy azt mindenki gondolta, a részleteket egy külön cikkben ki is fejtettük. Ja, és majdnem elfelejtettük: a srác 15 millióval lett gazdagabb idén… dollárban. Forintban számolva 4,45 milliárdról van szó.