Magyar szakember az EASA csúcsvezetőségében

Ismét beválasztották az Európai Önszabályozó Reklámtestület (EASA) csúcsvezetőségébe Fazekas Ildikót, a magyar Önszabályozó Reklám Testület főtitkárát.
Kapcsolódó cikkek

Ismét beválasztották az Európai Önszabályozó Reklámtestület (EASA) csúcsvezetőségébe Fazekas Ildikót, a magyar Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) főtitkárát az EASA nemrégiben lezajlott, kétévente esedékes tisztújító közgyűlésén.

Az EASA elnökségi ülését Helsinkiben tartották a finn önszabályozó szervezet meghívására.

Az EASA elnöke újabb két évre a francia önszabályozó szervezet (ARPP) igazgatója, Stephan Martin, a közép-kelet európai országokat tömörítő CEE munkacsoport új vezetője pedig a román Laura Frunzetti lett.

Nagy megtiszteltetés, hogy ismét a csúcsvezetőséget jelentő executive committee tagjává választottak, és továbbra is én vezetem az úgynevezett „Best Practice Recommendation” (legjobb ajánlások) készítését és felülvizsgálatát végző munkacsoportot. Minden alkalommal elmondom, hogy nem ragaszkodom a pozícióhoz, de mivel minden találkozón aktívan képviselem az önszabályozó szervezetek álláspontját, a kollégák szerint továbbra is ott a helyem az igazgatótanácsban. Meggyőződésem, hogy ez az ÖRT számára is hasznos, mert sok információt és inspirációt kapok az ÖRT munkájához

– fogalmazott Fazekas Ildikó, az EASA menedzsmentjének újraválasztott tagja.

Fazekas Ildikó beszámolt arról is, hogy a találkozó jó alkalmat adott arra is, hogy három nap alatt számos témát megtárgyaljanak, és az információcsere a nemzeti szervezetek működését segítse. Itt számoltak be a reklámpiaci önszabályozás szempontjából újnak tekinthető országok, Oroszország, Kína és Norvégia az első kezdeti lépéseikről, tapasztalataikról.

Orosz igen az önszabályozásra
Fontos lépést tett Oroszország a reklámönszabályozás felé.

Az Egyesült Államok önszabályozó szervezetének igazgatója az önszabályozás újabb területéről, a digitális reklámok területén tett vállalás működtetési mechanizmusáról számolt be. A digitális világban az ad blocking, azaz a reklámblokkolás további terjedésének elkerülése érdekében megvizsgálták, hogy mely reklámformátumok a leginkább elutasítottak, és a nagy reklámipari szereplők ezek használatának elkerülésére tettek vállalást az úgynevezett „Coalition for better ads” (magyarul: összefogás a jobb reklámokért) keretében. Ennek ellenőrzését és a panaszok kezelését elsőként az USA önszabályozó szervezete végzi.

Fontos napirendi pont volt az influencer (véleményvezér) kérdéskör, amelyről a témában már fontos eredményeket elérő francia, angol, holland és ír példát ismerhették meg a résztvevők. Ajánlások, kutatás, oktatások és a panaszok kezeléséről szóló tájékoztatások fontos információul szolgáltak a 30 ország önszabályozó szervezetei számára. A Rovió jogi feladatait ellátó cég vezetője előadást tartott az Angry Birdsről és az online játékok jogi hátteréről is.

Egy korábbi interjúnk Fazekas Ildikóval az önszabályozás működéséről itt érhető el.

Nem jellemző a botrány a magyar reklámok kapcsán
Nincsenek nagyon szélsőséges irányzatok a magyarországi reklámok tartalmát illetően - nyilatkozta a 24.hu-nak Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára, aki évente többedmagával több mint 800 reklámot ellenőriz.
Véleményvezérek fesztiváloznak Budapesten
Szeptemberben Budapesten tartják az első hazai Influencer Fesztivált.

Kiemelt kép: Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára. Fotó: Pál Anna Viktória, 24.hu