Média

A fővárosban a Kossuth Rádiót is megelőzi a Sláger FM

rádióstúdió
rádióstúdió
A legújabb rádióhallgatottsági mérések alapján a fővárosban a legtöbben a Class FM-et, majd a Sláger FM-et hallgatják a legtöbben, és csak ezután következik a Kossuth.

Közzétette a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium a 2015. november és 2016. januári időszakra vonatkozó friss rádiós kutatási eredményeit.

A januári rádiós mérés során a válaszadókat arról is megkérdezték, hogy hol és hogyan rádióznak általában. Ez alapján a magyarok csaknem kétharmada, 64 százalék otthon rádiózik, míg 45 százalék az autóban, 19 százalék a munkahelyén vagy az iskolában. 6 százalék említett más helyszínt, és a lakosság 8 százaléka csupán, aki egy átlagos napján nem hallgat rádiót. Hasonló arányok tapasztalhatók a használt készülék esetében: kétharmadnyian hagyományos készüléket használnak, 45 százalék autórádiót és összesen 16 százalék online rádiózik különböző eszközökön.

Ennél is izgalmasabb, hogy végre közzétették, szám szerint mennyien hallgatják a nemrégiben Juventus Rádióból Sláger FM-re áthangolt rádiót, illetve hogyan alakultak a fővárosi erőviszonyok a rádiók között. Eddig ugyanis kissé zavaros helyzet volt ezzel kapcsolatban, a Sláger FM ugyanis mostanáig nem engedélyezte a TNS Hoffmann-Mediameter konzorciumnak, hogy az adatait publikálja (erről korábban itt írtunk).

Ez alapján Budapesten a Simicska Lajos médiabirodalmához tartozó Class FM-et 486 ezren, a Tematic Media által felvásárolt Juventus-Sláger FM-et 259 ezren, a közszolgálati Kossuth Rádiót 223 ezren, míg az ugyancsak Simicska-portfólióba tartozó Music FM-et 202 ezren hallgatták naponta. A Klubrádió 160 ezres táborával előzi a fej-fej mellett álló a Spéder Zoltán féle CEMP médiacsoporthoz tartozó InfoRádiót és az állami Petőfi Rádiót. Budapesten egyébként a rádióhallgatók száma több mint 1 millió fő volt.

Budapesti rádióhallgatottsági adatok
Budapesti rádióhallgatottsági adatok

Országos viszonylatban kicsit más a helyzet

Országosan a 2015. november és 2016. január közötti kutatási hullám eredményei alapján egyébként egy átlagos napon közel 5,8 millióan hallgattak rádiót. Év végén a Class FM-et a 15 éves és idősebb korosztály körében naponta átlagosan közel 2,8 millióan hallgatták; a második Kossuth Rádió közönsége 1,5 milliós, mögöttük a Petőfi Rádió 840 ezer, míg a Music FM tábora 730 ezer fős volt. Háromszázezer feletti országos napi hallgatottsági értékeket ért el a Dankó Rádió (340 ezer fő), a Bartók Rádiót napi 180 ezren hallgatták, az InfoRádiót 150 ezren, a szintén a Simicska-portfólióba tartozó Lánchíd Rádiót 125 ezren, a Magyar Katolikus Rádiót százezren. A Jazzy Rádiónak 75 ezer, a Klasszik Rádiónak 65 ezer és a Trend FM-Gazdasági Rádiónak 41 ezer hallgatója volt országosan naponta.

Országos rádióhallgatottsági adatok
Országos rádióhallgatottsági adatok

Ajánlott videó

Olvasói sztorik