Nemcsak a cégek termékeit, hanem a belső folyamatokat és az informatikai rendszereket is meg kell újítani – tanácsolják egyöntetűen az InnoMax verseny nyertesei, akik az idei év első InnoMax Klubjában mutatták be fejlesztéseiket.
Gyakori tapasztalat, hogy sokan nem mernek hozzányúlni a már bevált, régi módszerekhez, így fordulhat az elő, hogy a digitális világban még mindig ollóval vágják ki a nyomtatott taxicsekkeket, vagy követhetetlen táblázatban próbálják meg követni a kollégák munkaidejét. A válság pozitív hatása, hogy a társaságokat rákényszerítette a tényleges költséghatékonyságra. Ez azonban nemcsak a kiadások kíméletlen megvágását kell, hogy jelentse, hanem a működés hatékonyságán is javítani kell. Soroljuk a gyakorlati példákat.
Virtuális vagy e-iroda
„A TVIR (teljes vállalatirányítási rendszer) virtuális irodai megoldását kifejezetten a kis- és közepes vállalkozások számára fejlesztettük ki. Számukra ugyanis sokszor megfizethetetlen a „nagy” cégek vállalatirányítási rendszereinek horribilis licenszdíja. A program felhő alapon is képes követni a munkafolyamatokat A-tól Z-ig, és mindez bárhonnan elérhető” – összegezte előadásában Oláh Sándor, a DataLogic Kft. ügyvezetője. A fejlesztésük a folyamatvezérlés, a dokumentumtár, a kontrolling, a feladatkiosztás, a tervezéstámogatás és az ellenőrzés területén is egyszerűsíti a nyilvántartásokat és a folyamatok követését. Sőt a virtuális irodának köszönhetően sokkal könnyebben dolgozhatnak távmunkában a kollégák, és a vezetők akár tárgyalás közben is ránézhetnek a céges rendszerekre.
Oláh Sándor, a DataLogic Kft. ügyvezetője válaszol az InnoMax Klub rendezvényén a résztvevők kérdéseire
E-taxi: virtuális megoldások négy keréken
RT5 Taxi Holding Kft. az elmúlt évben lényegében minden olyan újítást bevezetett, ami egy XXI. századi taxitársaságtól elvárható. A vállalkozásnál így áttértek az e-számlázási rendszerre, az e-taxikártyára, az e-taxicsekkre, az e-vállalatirányítási rendszerre, a mobilos fizetésre, az internetalapú IP call centerre és a saját okostelefon-alkalmazásra is. Horváth Csaba ügyvezető igazgató elmondta, kezdetben voltak olyan taxis kollégáik, akik ragaszkodtak a régi rendszerhez, de aztán a próbahónapok után annyira megszerették az autóba helyezhető, mindentudó „új kütyüt”, hogy ma már nem tudnak enélkül dolgozni. Volt olyan ügyfelük, akinél korábban 5-10 munkatárs foglalkozott a taximegrendelések számlázásával, nyomon követésével. Az újításnak köszönhetően viszont elég, ha csupán egy valaki dolgozik ezen, az RT5 Taxi Holding informatikai programjából ugyanis minden villámgyorsan, valós időben lehívható.
Bárhol rátapadhat a képernyőre
Az innovációs verseny nyertesei között volt olyan cég is, amely a munkaidő utáni kikapcsolódást értelmezte újra. Az HBO magyarországi leányvállalata, az HBO Europe médiaigazgatója szerint az emberek már mobilabbak, mint régen, kevesebb az idejük, és az időbeosztásuk is szigorúbb. Erre az igényre fejlesztették az HBO GO-t, ami egy exkluzív Pay-TV szolgáltatás. „Ezzel az újítással saját időbeosztásunk szerint nézhetünk HBO-műsorokat az internetalapú kommunikációra képes eszközök – így a számítógépek, az okostelefonok, a táblagépek, a csatlakoztatott (connected) TV-k vagy a játékkonzolok – segítségével. Ez egyedülálló, az előfizetők igényeihez minden szinten alkalmazkodó, innovatív módja a tévézésnek, amelyet egy magyar fejlesztő csapattal dolgoztunk ki” – mondta Szilárdi János médiaigazgató. A szolgáltatás 10 országban érhető el, a szervereket pedig az Invitel üzemelteti a távközlési cég DataCenterében.
HR akár okostelefonról is
A NEXON a HVG különdíját kapta az InnoMaxon. „A HR a vállalat egyik legfontosabb erőforrását, a munkaerőt kezeli. Ha ez nem működik hatékonyan, akkor a cég sem. „A fejlesztésünk hatékony emberierőforrás-tervezést és -beosztáskészítést tesz lehetővé, amellyel a vállalatok bérköltsége optimalizálható. Felhő alapon működik és mobileszközökön, okostelefonokon keresztül is bárhonnan elérhető. Nemcsak az átláthatóságra, hanem a látványos megjelenésre is figyeltünk, ami felüdülés lehet a szürke és nyomasztó Excel-táblák után” – utalt Kudich Zsolt, a NEXON ágazati igazgatója arra, hogy újításukban a színes infógrafikák is helyet kaptak.
Informatikáról az üzlet nyelvén |
„Az Invitel szerint a modern üzleti informatikai megoldásoknak egyetlen célja lehet: használatukkal több pénzt keressen a partner. Az InnoMax Klubban egyszerűen, a profit nyelvén beszélünk a részletekről. Bit/secundomok, hupok, switchek és MLLI-k nélkül mondják el előadóink, hogyan tehetjük hatékonyabbá vállalkozásunkat” – véli Zsembery György, az Invitel vezérigazgató-helyettese. „Nekünk szolgáltatóknak az a feladatunk, hogy megmutassuk, miként lehet fejleszteni beruházás nélkül, vagy kit és miről érdemes egy üzleti döntéshozónak megkérdeznie, ha érzi, lehetne jobban is működtetni a céges informatikát. Szerintünk a vállalatvezetőnek elsősorban nem azt kell megértenie, hogyan működik az informatika, hanem azt, hogy miként tudja mindezt jól használni a hatékonyság és a több profit érdekében” – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes. |
Neten nézhető leletek és csetelés az orvossal – ez is a jövő
Hirdetések és állásbörze helyett így is találhat új munkatársakat