Üzleti tippek

Lámpalázas közösségépítő

A webkettő lényege, hogy olyan dolgokhoz lehet egyszerűen hozzáférni, amelyekről korábban nem is álmodtunk – véli Szabó Márton, az Iwiw vezetője.

Sok embert ismer ugyan, de nem tartja magát tipikus közösségi embernek Szabó Márton, az Iwiw korábbi résztulajdonosa, jelenlegi vezetője. Mint mondja, nincsenek hatalmas társaságok, amelyek életében nap mint nap részt vesz, ugyanakkor természetesen ismeri és használja is a közösségi médiumokat, hiszen egyrészt inspirálónak tartja, másrészt munkaköri kötelességének érzi ezt.

Szerencsés embernek vallhatja magát, hiszen mindig is azzal foglalkozott, amit szeretett csinálni, ennek köszönhetően elmondható, hogy a munkája egyben a hobbija is. Bár nem informatikus, de a technológia világa és az internet nagyon érdekli. Mint mondja, lenyűgözi a közösségi média fejlődése, ráadásul szerinte még csak most kezdi igazán kiforrni magát ez a terület. Úgy véli, a webkettő lényege, hogy olyan dolgokhoz, információkhoz lehet egyszerűen hozzáférni, amelyekről korábban nem is álmodtunk.

A reflektorfényt egyáltalán nem kedveli, kissé gondban is volt, amikor az Iwiw eladása kapcsán hirtelen a figyelem középpontjába került. Nem titkolja, hogy lámpalázas típus – igaz, az elmúlt időszakban ebből a szempontból javult a helyzet –, ezért eléggé megviseli a nyilvánosság, ugyanakkor rendkívül érdekesnek találja azt, ahogy a kommunikáció működik. Izgalmas megvizsgálni, hogy abból, amit mondunk, mi ragad meg az emberek fejében – teszi hozzá az Iwiw vezetője.

Komoly dilemmát okozott a hogyan tovább kérdés Szabó Mártonnak, amikor 2006 áprilisában a Magyar Telekom megvette az Iwiwet. Eleinte hezitált azon, hogy maradjon-e a közösségi oldalnál az új tulajdonos irányítása alatt. Egy ideig az a lehetőség is fennállt, hogy másba kezd, végül úgy döntött, marad, amit az is indokolt, hogy szeretett volna az Iwiwvel úgy foglalkozni, hogy a közösségi oldal stabil, tőkeerős tulajdonosi hátteret tudhat maga mögött. Mint mondja, nem bánta meg ezt a lépést, rengeteg tapasztalatot szerzett arról, hogyan működik egy nagyvállalat.

Egy nagy cég részeként lényegesen átalakult a társaság működése, teljesen máshogy néz ki például a döntéshozási folyamat, mint korábban. Egy ekkora tömeget elérő, összetett szolgáltatás menedzselése közben kompromisszumokra kényszerül az ember, amelyeket saját bevallása szerint egyáltalán nem kedvel. Mint mondja, a munkában szeretne maximalista lenni, ám emiatt a munkatársai néha úgy érezhetik, hogy házsártos. Szerencsére olyan emberekkel dolgozhat együtt, akikkel kifejezetten gördülékeny a közös munka, ennek megfelelően egyáltalán nem a számonkérésen van a fő hangsúly. Azt ugyanakkor elvárja, hogy a pontosan megfogalmazott elvárásoknak megfelelően teljesítsenek a munkatársai.

Az itt végzett munka filozófiája sem viselne el egy hadseregjellegű, ellenőrző, számonkérő mentalitást – teszi hozzá. Fontos, hogy egy-egy újdonság kapcsán mindenki elmondhassa az ötleteit, gondolatait, beleszólhasson az alkotási folyamatba, szükség van nyitottságra, kreativitásra és problémamegoldó képességre.

A módszer egyelőre működik, ugyanis bár az elmúlt évben itthon is megkezdte hódító útját a Facebook és a Twitter, Szabó Márton elmondása szerint egyelőre nem kell attól tartani, hogy a felhasználók tömegesen elpártolnak az Iwiwtől. Sőt, az adatok szerint napi szinten egyre többet használják, jelenleg mintegy 4,4 millió regisztrált felhasználója van a közösségi szolgáltatásnak, és naponta átlagosan 1,4 millióan lépnek be az oldalra. Ráadásul az elmúlt fél évben 100-150 ezerrel nőtt a napi átlagos látogatószám.

Bár részleteket az idei újdonságokról nem közölhetett, annyit elmondott, hogy a közösségi oldalból egy számos szolgáltatást nyújtó, nyitott internetes platformot kívánnak létrehozni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik