Mezriczky László kedvencei
Tévé: ismeretterjesztő csatornák
Újság: Figyelő, HVG, autós lapok
Rádió: Petőfi Rádió, Radiocafé
Netes portál: Hírlista, Index, Origo, Totalcar
Könyv: Kundera művei
Film: elmúlt évek magyar filmjei
Zene: dzsessz, klasszikus zene
Hobbi: család, futás, autók
– Nem így terveztem, de az az igazság, hogy ezen nagyon sok kommentálnivalóm nincsen. Mindez talán egy kicsit jelzi a mai világ dinamikáját.
– A sajtóközleményben az szerepelt, hogy strukturális és koncepcionális okok miatt távozik. Ez mit jelent?
– Amikor idejöttem, volt egy struktúra, amely mostanra megváltozott. Márpedig vannak helyzetek, amibe az ember bele tud illeszkedni és van amibe nem. A távozásom kapcsán nincs harag, nincs botrány, barátságban válunk el.
– Megbánta, hogy 11 év után tavaly eljött ezért az állásért a HP-től?
– Egyáltalán nem. Nagyon örülök, hogy így döntöttem, mert mindenképpen ki akartam próbálni egy új iparágat, és a telekommunikáció szimpatikus volt. Kilenc hónap alatt megtanultam ennek a szektornak a törvényszerűségeit, és belecsöppentem egy rendkívül profi társaságba. Egyetlen percét sem bánom az itt töltött időnek, de most megyek tovább, és keresem az új helyemet.
– A szerződésében kikötötték, hogy bizonyos ideig konkurens cégnél nem vállalhat munkát?
– Az itt töltött rövid idő miatt ezt nem kellett kikötni.
– Akkor adja magát a Vodafone mint álláslehetőség, hiszen Beck Györggyel, a mobilcég vezérigazgatójával egyszerre jöttek el a HP-től, ahol több mint 10 éven át dolgoztak együtt…
– Érdekes módon ez sokakban felmerült. Több ismerősöm egyből ezzel kezdte: „tudom ám, hogy hová mész, a Gyurihoz, és együtt folytatjátok”. Egyelőre semmit nem akarok kizárni, de még nincsenek konkrétumok a jövőre nézve.
– Mi az, amire büszke lehet az elmúlt kilenc hónapból?
– A Magyar Telekom kommunikációs stílusa korábban igen visszafogott volt, pedig ez egy ekkora vállalatnál nem feltétlenül indokolt, hiszen rengeteg tudás, tapasztalat, innováció gyűlt össze a cégben, amit érdemes kommunikálni. Felméréseink szerint ebben sikerült is előrelépnünk. A belső kommunikációban is fejlődtünk, egyfajta stílusváltást értünk el, és általánosságban is sokat korszerűsödött a cég kommunikációja.
– Főként a televízióknál panaszkodtak tavaly év végén, hogy a Magyar Telekom csökkentette hirdetési büdzséjét. Ilyen rendkívül erős versenyben ezt mi indokolta?
– Új cég piacra lépésekor érezhetően nő a reklámköltés, de amúgy a büdzsék természetükből adódóan általában csökkennek, és ezzel nincs is gond. Ez azonban nem egyenlő a kommunikációs aktivitás csökkenésével, sokkal inkább hatékonyabb felhasználást jelent. Jelen esetben a klasszikus hirdetési eszközök rovására a költséghatékonyabb internet aránya növekszik a reklámköltésen belül. Valamint egyre nagyobb szerepe jut a PR-nek vagy a társadalmi felelősségvállalásnak mint kommunikációs eszköznek. Ezek pedig kiadási oldalon nem reklámként jelennek meg.
– Ön szerint mennyire volt átgondolt lépés a Pannon részéről, hogy több nyári fesztivál esetében a szponzoráció helyett kiskapukat használva jelent meg?
– Nem igazán szeretném kommentálni, mert ez az ő döntésük volt… A Magyar Telekomról tudok beszélni: vannak hatékony és kevésbé hatékony szponzorációink. Utóbbiak további sorsát át kell gondolni, ugyanis a szponzorációtól is eredményt várunk el. Ha hiszünk egy eseményben, akkor azt támogatjuk, ha nem, akkor nem szerencsés, ha jelen vagyunk.
– A Pannon döntése nem a fenti „csökkenő büdzsé mellett azonos hatásfok” kényszerének az eredménye?
– Még ha csökkenteni is kell a költségeket, akkor sem tartom ezt kreatív módszernek. Lehetett volna találni más megoldást is.