Honnan tudok adatot gyűjteni a munkatárs teljesítményének megállapításához?
• Leadott írásbeli anyagok
• Külső és belső ügyfelektől kapott pozitív / negatív visszajelzések
• Munkatársaktól szóbeli elismerés / panasz
• Sikertörténetek
• Üzleti eredmények
• Havi jelentések
• Belső értékelések, tesztek eredményei
Mi mindent szükséges átgondolnom a teljesítményértékelő találkozó előtt?
• Ez a találkozó a teljesítményt értékeli, nem a személyiséget
• A tényleges teljesítményt szükséges összevetnünk a tervezettel
• Objektivitásra kell törekednünk, a személyes érzéseket igyekezzünk mellőzni
• A visszajelzés alapját konkrét viselkedések, a teljesítés során folyamatosan gyűjtött, tényszerű adatok képezzék
• A kölcsönösség elvén alapszik (mindkét félnek lehetősége van az (ön)értékelésre)
• Kétoldalú kommunikációt igényel
• A múltat értékeli, de a visszajelzések a jövőbeni fejlődést célozzák
• Építse az értékelt személy önbecsülését
• Lehetőséget teremtsen a gondolatok, érzések megosztására
• Motiválja az értékeltet a teljesítmény fejlesztésére
Vezetői útmutató a teljesítményértékelő találkozóhoz
1. Teremts pozitív és nyílt kommunikációt!
2. Tisztázd a megbeszélés célját!
3. Kérj ötleteket, véleményt, és figyelj!
4. Vedd tudomásul az elhangzottakat és reagálj együttérzéssel / tárd fel a problémákat!
5. Adj visszajelzést!
6. Határozd meg a teljesítménybeli hiányosságokat!
7. Határozz meg S.M.A.R.T.-célokat!
8. Dolgozzatok ki akciótervet!
9. Összegezz és ellenőrizd, hogy munkatársad megértette-e az eddigieket. Biztosítsd őt a támogatásodról!