Egy állásinterjún ezt követően sem kérhető a jelentkezőtől sem az oltási, sem pedig a védettségi igazolás bemutatása, és továbbra sem tehető fel erre vonatkozó kérdés. Ez körvonalazódik a Magyar Közlönyben csütörtökön este megjelent kormányrendelet szövege és a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján. Fontos ugyanis kiemelni, hogy a védettségre vonatkozó adatok kezelését a jogszabály csak munkaviszony esetén teszi lehetővé. Egy állásinterjún megjelenő személy esetében pedig ilyen jogviszony még nem áll fenn a jelentkező és az őt meghallgató cég között.
Az állásinterjú során továbbra is nagyon körültekintően kell kezelniük ezt a helyzetet a vállalatoknak, mert ellenkező esetben olyan jogi eljárások elé nézhetnek, amelyek érdemi anyagi terhet is jelenthetnek számukra
– hívta fel a figyelmet az ügyvédi társulás szakértője, dr. Bognár Ivett.
A megjelent kormányrendelet előírásai szerint a munkáltató kötelezővé teheti a védőoltás felvételét a munkavállalói részére, feltéve, hogy ez az adott munkavállalónál egészségügyi okból nem ellenjavallt. Az oltás kötelezővé tétele során a munkáltatónak azonban mindenképpen figyelemmel kell lennie a munkahely és a munkakör sajátosságaira is. Így például
Ha a munkavállaló a védőoltást a munkáltató által meghatározott határidőn belül nem vette fel, a munkáltató fizetés nélküli szabadságot rendelhet el számára. Amennyiben a munkavállaló a fizetés nélküli szabadság elrendelésétől számított egy év elteltét követően sem veszi fel az oltást, a jogviszonyát a munkáltató felmentéssel, illetve felmondással azonnali hatállyal megszüntetheti.