A vállalat nettó árbevétele 2002 és 2004 között évente átlagosan 30 százalékkal nőtt, 2004-ben pedig meghaladta a 3 milliárd forintot a 2003. év 2 milliárd forintos bevételével szemben.
Az árbevétel fele alapanyagokra megy
A 2002 és 2004 közötti időszakban évente átlagosan 15 százalékkal emelkedett a kiszállított adag, így tavaly a cég naponta 39 ezer adag ételt szállított házhoz. Ezt idénnapi 50 ezerre szeretnék emelni – mondta Zsidek László elnök.
A kereslet növekedése újabb munkaerő felvételét is szükségessé tette: 2003 első negyedévéhez képest 2005 hasonló időszakában a foglalkoztatottak száma, 17 százalékos bővülés után, több mint ötszázra emelkedett.
Zsidek elmondta, hogy a cég árbevétel-arányos nyeresége mintegy 20 százalék. Árbevételük felét alapanyagok beszerzésére költik, amelynek 95 százaléka magyar áru.
Beruházásokra 250 millót költöttek
Tavaly a beruházások sem maradtak el: 2003 végén kezdődött el az új levesfőzőüzem létrehozása, a már meglévő infrastruktúra korszerűsítése, valamint az irodaház felújítása. Korszerűbb helyre került a cukrászat, a húselőkészítő-üzem, valamint a logisztikai központ is. A beruházás összértéke elérte a 250 millió forintot.
A korszerű és biztonságos informatikai és távközlési háttér kialakítása 2003-ban valósult meg: a 2003-2004. év során a vállalat 50 millió forintot költött gépekre, a termelési folyamatok korszerűsítése érdekében.
A 2002-ben felállított, 140 autóból álló flottáját a Food Express 2004-ben 47-tel, idén harminccal bővítette, 15 autót pedig leselejtezett. A gépparknak köszönhetően a cég ma már Magyarország több mint 220 településére szállít házhoz meleg ebédet naponta – mondta a vállalat elnöke.
A 2003-ban alapított, élelmiszerek házhoz szállításával foglalkozó Food Express Áruház forgalma szintén bővült: bár a cég tevékenységében az ilyen jellegű megrendelések még mindig csekélynek mondhatók, 2005 második negyedévében, az előző év hasonló időszakához viszonyítva, 92 százalékkal növekedett a forgalom – jegyezte meg Zsidek. A Food Express szolgáltatási palettája – a fent említett áruház mellett – tavaly étterem üzemeltetéssel is kiegészült: a cég kísérletként Vácott tálalókonyhát nyitott.
A vállalat a melegétel házhozszállítási piacon 2001-ben vált piacvezetővé, és saját becslése szerint jelenleg mintegy 50 százalékát birtokolja annak. Zsidek szerint a teljes piac mintegy 10 milliárd forintos éves forgalmat jelent, de ennek 30 százaléka a fekete gazdaságra jut.
Országos lefedettség a cél
A cég jövőbeni terveivel kapcsolatban Zsidek elmondta, hogy 2006 végére országos lefedettséget szeretnének, amelynek elengedhetetlen feltétele a regionális központok kialakítása, egy saját használatra szánt zöldségtisztító üzem létrehozása és további éttermek létesítése. A cég hosszú távú tervei között szerepel továbbá a külföldi terjeszkedés is.