Jól jár az, aki az utószezonra tolta a nyaralást: a légitársaságok közötti élesedő árverseny következtében mind a Malév, mind a Lufthansa árai soha nem látott mélységekbe zuhantak.
Az üzleti élet hemzseg az idegennyelvű kifejezésektől, előszeretettel használjuk is őket, mégis számos kifejezéssel bajban vagyunk, ha fordításra kerül a sor. Ezen a héten a társasági formákkal, szervezeti felépítéssel és vezetői pozíciókkal kapcsolatos fogalmakat tekintjük át.
A LÉTIGE: ętre Ragozás (conjugaison): je suis (én) vagyok tu es (te) vagy il est (ő hn) van elle est (ő nn) van on est általános alany >van nous sommes/on est (mi) vagyunk vous ętes (ti) vagytok (ön) van (önök) vannak ils sont (ők hn) vannak elles sont (ők nn) vannak MEGJEGYZÉSEK A francia nyelvben [...]
Az augusztus 20-i héten indul a magyarok idei utolsó rohama a horvát tengerpartra. Az utazás során sokan hosszú órákat töltenek lépésben haladó autóikban.
A város gyönyörű, a főzelék finom, múzeumból kevés van, a magyarok ízlése néha furcsa, az éjszakai élet pedig lehetne mozgalmasabb – ahogy Budapestet egy spanyol fiatal látja.
Megnyugtató, hogy létezik még olyan főváros, amelyik nem rohan. Madrid jól bánik lakóival. Mindazokkal, akik ott élnek, és azokkal is, akik csak látogatóba érkeznek.
A híres szentkúti búcsúra több tízezer ember érkezik augusztusban. Ha nem a főszezonban járunk arra, akkor is maradandó emlékeket szerezhetünk a környéken.
A búvárkodás állítólag extrém sport, de legkésőbb az első tengeri túránk alkalmával szembesülnünk kell a ténnyel: ez bizony a tömegek sportja, ráadásul a német rokkantnyugdíjasok is remekül elboldogulnak a víz alatti világban.
Három vidám, s remélhetőleg felhőtlen nap Baján. Ráadásul ingyen, hiszen szállást úgy sem találnánk. Az étkezésre meg az ÁNTSZ miatt nem költhetünk, ellenben jó kilátásunk van baráti meghívásokra, s természetesen jó sok halra.
A kosárlabdázóiról, likőrjéről és a Szent Donát templomról híres horvátországi Zadar egy félreértés áldozata: úgy tűnik, messze van, pedig az autóút Budapesttől csak 650 kilométer.
A turisták kétharmada még ma is utasbiztosítás nélkül indul külföldre, ami már egy egyszerű baleset után sokba kerülhet: forintban kifejezve akár milliókba is.
A bulira és kalandra vágyók kedvük szerint válogathatnak a különféle programokból, kérdés, mennyire zavarja őket az, hogy szinte kivétel nélkül az előző év(ek) eseményei ismétlődnek.
Úgy hittem, ismerem Párizst, de talán mégsem. Ez a város mindenkinek mást mutat meg magából. Szinte mindenki szépnek látja, de aki megérti, annak inkább szomorú.
Új szolgáltatásaikkal a leggazdagabb kliensek kedvét keresik a nagy légitársaságok. A Lufthansa leányvállalata akár úszómedencét és kandallót is épít a repülő fedélzetén.
A háborúról szóló tudósításokban gyakran hallani különböző tankokról, az viszont nem derül ki, tulajdonképpen mire is képesek ezek a harci eszközök. Legtöbbjük nem új fejlesztés, mégis hatalmas pusztításra képes.
Az iraki háborúban számtalan rakétát alkalmaz az amerikai hadsereg, ám Irak is rendelkezik ilyen típusú, különösen veszélyes katonai eszközökkel. A következőkben ezekből adunk ízelítőt.
Az F-16 Fighter Falcon több mint húsz éves fejlesztés. A könnyű és viszonylag kis költségű gép elektronikus kormányzása mellett a modern építési technológia egész sor újdonságát hordozza magában.
A Tomcat a csúcstechnika repülő fegyverrendszere. Nagy sebességének és nagy hatósugarú fegyvereinek köszönhetően a repülőgép-anyahajótól több száz mérföldnyire is képes végrehajtani feladatát.
A B-52-est az amerikai légierő fő stratégiai fegyverének szánták. Korának legnagyobb, tisztán sugárhajtású bombázó-repülőgépe volt és már 45 éve áll alkalmazásban.