Élet-Stílus

A Wizz Air a legrosszabb fapados légitársaság a britek szerint

Artur Widak / NurPhoto / AFP
Artur Widak / NurPhoto / AFP
Legtöbben a magyar légitársaság ügyfélszolgálatára panaszkodtak. De a Ryanair, a Eurowings, a British Airways és a Lufthansa is rosszul szerepelt a Nagy-Britanniában készített felmérésen.

A brit utasok a Wizz Airt nevezték meg a legrosszabb rövid utazási lehetőségeket kínáló légitársaságnak.

Több mint 8 ezer utast kérdeztek meg az elmúlt két év repülési tapasztalatairól egy friss kutatásban, amit a Daily Mirror mutatott be. A kérdőív kitöltőinek egy sor különböző szempont alapján kellett értékelniük az általuk ismert légitársaságokat. A kutatás készítői többi között az utasok ügyfélszolgálatról, jegyért járó szolgáltatás minőségéről és beszállási élményről kialakult képére is kíváncsiak voltak.

A Which? felmérésén a Wizz Air szerepelt a legrosszabbul, mindössze 48 százalékos eredményt ért el – és a megkérdezett utasok többsége ötből egyesre értékelte a légitársaság nyújtotta beszállási élményt is. De a magyar légitársaságot a kabin környezetéért és az ülések kényelméért is kritizálták.

A kutatás szerint a légitársaság gépein az ülőhelytávolsága, azaz a két sor közötti távolság a normál turistaosztályon több mint öt centiméterrel kisebb, mint a szintén olcsó rivális, az ír Ryanair járatain.

A Wizz Air az összes többi kategóriában, beleértve az ár-érték arányt és az ügyfélszolgálatot is, két csillagot vagy annál kevesebbet kapott.

Az elmarasztaló értékelés egy héttel azt követően jelent meg, hogy a tavaly nyári forgalom vizsgálata után kiderült, a Wizz Air a leghosszabb késéseket produkáló légitársaság, melynek járatai átlagosan 55 percet késnek. Az egyik gépük például majdnem egy nap késéssel érkezett meg Budapestre pár héttel ezelőtt.

A Which? 24 légitársaságot felvonultató listájának alján a Wizz Airen kívül a Ryanair (52%), a Eurowings (53%), a British Airways (56%) és a Lufthansa (57%) következik.

A Ryanair csak egy csillagot kapott a beszállás élménye, az ülés kényelme, az étel és ital, valamint a kabin környezetének értékelésére, de az utasok kedvezőbben nyilatkoztak az ügyfélszolgálatról és a kínált ár-érték arányról is. Utóbbi kettő háromcsillagos értékelést kapott, és az utasok a cég „jó, versenyképes árait” is dicsérték.

A légitársaság emellett a kutatás során megfigyelt átlagnál jóval megbízhatóbbnak bizonyult, mivel járatainak mindössze fél százalékát törölték kevesebb mint 24 órával az eredetileg kijelölt indulás előtt.

A Wizz Airnél mindent megteszünk annak érdekében, hogy utasaink időben és minimális késéssel érjenek célállomásra

– nyilatkozta a magyar légitársaság szóvivője, majd így folytatta:

„Sokat fektetünk az időteljesítménybe, ami rendkívül hatékony üzleti modellünk kulcsa. A globális légiközlekedési iparágat érintő számos probléma hozzájárult a 2022-es rosszabb időeredményhez. Ezek a problémák a széles körű munkaerőhiányból adódtak, és különösen a légiforgalmi irányításban, a földi műveletekben, a poggyászkezelésben valamint a reptérbiztonság terén jelentkeztek az összes repülőtéren.”

A rövid utazási lehetőségeket kínáló légitársaságok rangsora

  1. Jet2, 80%
  2. Turkish Airlines, 78%
  3. Finnaair, 75%
  4. Swiss, 75%
  5. Aurigny Air Service, 74%
  6. Norwegian, 74%
  7. Icelandair, 71%
  8. Aer Lingus, 67%
  9. Air Malta, 65%
  10. SAS Scandinavian Airlines, 65%
  11. Aegean Airlines, 62%
  12. FlyBe, 62%
  13. Iberia, 61%
  14. KLM, 61%
  15. TAP Portugal, 61%
  16. EasyJet, 59%
  17. TUI Airways, 59%
  18. Air France, 58%
  19. Vueling Airlines, 58%
  20. Lufthansa, 57%
  21. British Airways, 56%
  22. Eurowings, 53%
  23. Ryanair, 52%
  24. Wizz Air, 48%
Majdnem egy napot késett a Wizz Air budapesti járata
És félúton még tankolni is le kellett szállni a gépnek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik