Nagyvilág

Majdnem egy napot késett a Wizz Air budapesti járata

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

23 órás késéssel érkezett meg Budapestre Abu-Dzabiból a Wizz Air járata január 27-én, írja a Blikk.

A gép pénteken az eredeti tervek szerint 19 óra 50 perckor szállt volna fel, de a lap egyik olvasójának beszámolója szerint 10-20 perc késésnél bejelentette a légitársaság, hogy a gép technikai problémák miatt mégsem repül Budapestre. Addigra már mindenki elfoglalta a helyét a fedélzeten.

Miután a több mint 200, főként magyar utas elhagyta a gépet, 9 óra körül azt a tájékoztatást kapták sms-ben és e-mailben, hogy csak másnap délelőtt 10 órakor indulnak majd.

Körülbelül este 9-kor betereltek mindenkit egy reptéri váróba, de mivel már mindenki becsekkolt, így nem lehetett onnan kijönni.Még ételt és italt se tudtam venni, mert nem mehettem ki onnan. Arról tájékoztattak minket, hogy a Wizz Air biztosít majd ingyen szállást és az ahhoz szükséges transzfert, csak egy kis türelmet kérnek a papírmunkákhoz

– mondta a Blikknek az egyik utas.

Majd este 10 órakor értesítették őket, hogy 1 óra múlva megérkeznek a szállásra induló buszok. A nyilatkozó utas hajnali 3-kor jött ki végül a reptérről és 4-re ért a szállodába, ahol fél 5-kor kapott szobakulcsot.

Újabb infót ugyan nem kaptak, az utasok észrevették, hogy módosították az eredetileg délelőtt 10-re ígért indulást délután 3 órára.

A szálloda reggel 7-kor az összes mind a 200 embert felkeltette, majd megpróbálta betuszkolni transzferbuszba, aztán félúton közölték velünk, hogy nem is 10-kor indul a gép, hanem délután 3-kor. Így a busz visszafordult a szállodába

– mesélte.

Végül a gép január 28-án délután 3 óra helyett 5 órakor szállt fel velük, de az sem ment olyan egyszerűen, mint kellett volna. Útközben ugyanis be kellett iktatni egy extra leszállást Várnán, hogy tankolhassanak. Ez ugyanis egy jóval kisebb gép volt, mint amivel eredetileg hazaindultak volna.

Így 23 óra késéssel jutottak haza Budapestre, sokaknak viszont azóta sem érkezett meg a bőröndjük, amivel kapcsolatban azt az információt kapták, hogy majd a héten valamikor visszakapják. Az utas szerint azért nem került fel az összes holmi a gépre, mert a jelentősen kisebb repülő súlyát így akarták csökkenteni.

A lap az esettel kapcsolatban megkereste a légitársaságot, akik a következő választ adták.

A Wizz Air a január 27-én Abu-Dzabi és Budapest között közlekedő járatát meghibásodás miatt volt kénytelen átütemezni január 28-ra. A módosításról és a szükséges tudnivalókról az utasokat az általános eljárás mentén tájékoztattuk e-mailben és sms-ben egyaránt. A Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára. A légitársaság az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér, a járat átütemezéséből fakadó szállás és egyéb költségek visszatérítését az érintett utasok a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál tudják igényelni a számlák másolatának bemutatásával

– közölték.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik