Élet-Stílus

A pornó helyett most a közösségi oldalak tarolnak

Az internetes keresések elemzésére szakosodott Hitwise igazgatója új könyvében arról ír, hogy a legutóbbi 10 év egyik legnagyobb változása a pornó visszaszorulása - a mai fiatalok inkább a közösségi oldalakat bújják.

Talán a legfontosabb fejlemény, hogy az utóbbi 10 évben jelentős mértékben visszaszorult az internetes pornó, legalábbis a keresésekben. Míg egy évtizeddel ezelőtt az összes keresések 20 százalékát tették ki a különböző erotikus tartalmakra irányuló próbálkozások, ez napjainkban mindössze 10 százalék.

Ez nem azt jelenti, hogy az emberek nem kíváncsiak új tartalmakra, hanem azt, hogy megváltozott az érdeklődés fő iránya. Manapság már inkább a közösségi oldalak hódítanak, ezek forgalma pedig meredeken emelkedik – állítja Bill Tancer, a Hitwise ügyvezető igazgatója Click: What Millions of People are Doing Online and Why It Matters című munkájában, amelyben sorra vette az internetes kereséseket érintő fontosabb változásokat és az azok mögött megbúvó háttérfolyamatokat.

A pornó helyett most a közösségi oldalak tarolnak 1

“Nagyon is jól meghatározható sémák mentén használjuk a világhálót, a fogyókúrás témáktól az ünnepek alatti utazásokon át a báli ruhákig” – magyarázza Tancer, hozzátéve, hogy ezen szokások felderítése a marketingesek és a hirdetők egyik legfontosabb feladata. Felmérése szerint a 18 és 24 évesek között kisebb hangsúlyt kap a pornó, ezt pedig valószínűleg az okozza, hogy a legtöbben annyi időt töltenek el a különböző közösségi portálokon, hogy nem marad energiájuk a másik nagy „slágerre”. Legalább ilyen érdekes, hogy a Katrina óta minden eddiginél nagyobb érdeklődést váltanak ki a nagy hurrikánok, míg előtte alig néhányan kerestek rá rendszeresen ezen természeti jelenségre.

A hírességek és a velük foglalkozó oldalak is kiemelkedően népszerűek, ami még az elnökválasztási mizériára is nagy hatással van. Jó példa erre, hogy Sarah Palin republikánus alelnökjelölt esetében is a csinos politikus asszonyt ábrázoló képekre kerestek rá, ennél jóval kevesebben voltak kíváncsiak politikájára és javaslataira. Az információterjedés sebességére jellemző, hogy sok esetben a média veszi át utolsóként a friss híreket, amelyek maguktól a fogyasztóktól érkeznek – ez persze olykor hamis információk felbukkanását jelenti, amit a jövőben mindenképpen ki kell küszöbölni, vagy legalábbis visszaszorítani, a nagyobb pontosság érdekében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik